Subjective assessment of satisfaction with professional activity of teachers of higher tech-nical educational establishment
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
university, professional activities, satisfaction with work, burnout, teachers of technical special-tiesАнотація
This article deals with the problem of professional burnout of teachers of technical specialties of higher education. The obtained results of empirical research can be interpreted as a decrease in satisfaction with professional activities of three independent characteristics: material satisfaction, intellectual satisfaction and satisfaction with physical well-being. The overall score of teacher’s satisfaction, which is located in the negative zone, was showed.
Посилання
Vodopianova N.E. Burnout syndrome: diagnosis and prevention / N.E. Vodopianova, E.S. Starchenkova. - 2nd ed. - St. Petersburg. : Piter, 2008. – 336 p.
Zeer E.F. Psychology of professional destructions: training manual for Universities / E.F. Zeer, E.E. Symaniuk. - M.: Akademicheskii proekt; Ekaterinburg: Delovaia kniga, 2005. – 240 p.
Kuznetsov M.A. Emo-tional burnout of teachers: Basic laws of dynamics / M.A. Kuznetsov, O.V. Hrytsiuk. – Khar-kov: KhNPU, 2011. – 206 p.
Sidorenko E. Methods of mathematical processing in psychol-ogy / E. Sidorenko. - St. Petersburg. : Rech, 2001. – 350 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: