Ретроспектива научных определений личности отечественных психологов, педагогов и социологов второй половины ХІХ – конца ХХ века

Автор(и)

  • Valentyn Rybalka Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

личность, персонологическое, социализация, персонологиза- ция, анализ опр личности, работа с молодежьюнаучные определения личности, орто- номический, контентно-частотный и антиномический анализ, персонологический интеллект работники

Анотація

Приводятся научные определения личности, предложенные в период со второй половины девятнадцатого до начала двадцать первого столетия отечественными философами, психологами, педагогами, и осуществляется ортономический, контент- но-частотный и антиномический анализ их содержания с целью формирования персо- нологического интеллекта работников социально-психологических служб и улучшения работы с учащейся молодежью.

 

There are provided scientific definitions of personality that were created in the period from the second half of the nineteenth to the twenty-first century by national philosophers, psychologists, educators. Orthonomic, content-frequent and antinomic analysis of their content is held to create personological intellect of workers of social and psychological services to improve the work of young people.

Біографія автора

Valentyn Rybalka, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, м. Київ

доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу педагогічної психології та психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, м. Київ

Посилання

Асмолов А.Г. Психология личности: Культурно-историческое

понимание развития человека / Александр Асмолов. – 3-е изд., испр. и доп. – М.: Смысл:

Издательский центр “Академия”, 2007. – 528 с.

Балей С. Особистість / Бібліотека лі-

цейна філософічна. – Т.5. – Львів, 1939. - 36 с. (Польською мовою).

Васянович Г.П.,

Онищенко В.Д. Ноологія особистості: Навчальний посібник для студентів і викладачів. –

Львів: “Сполом”, 2007. – 312 с.

Горностай П.П. Личность и роль: Ролевой подход в

социальной психологи личности. – К.: Интерпресс: ЛТД, 2007.- 312 с.

Запорожец А.В.Психология: Учебник для дошкольных педагогических училищ. Изд-е третье. – М.: Просвещение, 1965. – 240 с.

Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії: Монографія. – Черкаси:

Вид. від. ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с.

Костюк Г.С. Проблема личности в философском и психологическом аспектах / Костюк Г.С. Избранные психологические труды. – М.: Педагогика. 1988. – 304 с. – С. 76-85.

Кремень В.Г.Філософія

людиноцентризму в освітньому просторі / В.Г.Кремень. – 2-е вид. – К.: Т-во “Знання”

України, 2010. – 520 с.

Максименко С.Д., МаксименкоК.С., Папуча М.В. Психологія

особистості: Підручник. – К.: Видавництво ТОВ “КММ”, 2007. – 296 с.

Маноха І.П.Психологія потаємного “Я”. – К.: Поліграфкнига, 2001. – 448 с.

Моргун В.Ф., Тітов І.Г. Основи психологічної діагностики. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий Дім “Слово”, 2009. – 464 с.

Основи соціальної психології: Навчальний посібник / О.А.Донченко, М.М.Слюсаревський, В.О.Татенко,Н.В.Хазратова та ін.; За ред. М.М.Слюсаревського. – К.: Міленіум, 2008. – 496 с.

Рибалка В.В. Теорії особистості у вітчизняній психології та педагогіці: Навчальний посіб-

ник. – Одеса: Букаєв Вадим Вікторович, 2009. – 575 с.

Рыбалка В.В. Психология чести и достоинства личности: культурологические и аксиологические аспекты: научнометодическое пособие / В.В.Рыбалка; НАПН Украины, Ин-т пед.. образования и образования взрослых; Ин-т одареного ребенка; МОН и НАПН Украины, Укр. науч.-метод. центр практ. психологи и соц.. работы. – Одесса: Интерпринт, 2010. – 414 с.

Титаренко Т.М. Сучасна психологія особистості. – К.: Марич, 2009. – 232 с.

ТоважнянськийЛ.Л., Романовський О.Г., Пономарьов О.С. Концепція формування гуманітарно-технічної еліти в НТУ “ХПІ” та шляхи її реалізації: навч.-метод. посібник: вид. 2-ге. – Харків: НТУ“ХПІ”, 2004. – 420 с.

Філософський енциклопедичний словник / Голова редколегії

В.І.Шинкарук; наукові редактори Л.В.Озадовськ

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-01-03