Психопедагогіка московської психологічної школи

Автор(и)

  • Ivan Zyazun Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

психопедагогіка, московська психологічна школа, учіння, виховання, історія психопедагогіки

Анотація

У статті досліджуються витоки психологічної педагогіки, об’єктом якої є ре-
альна практика учіння – взаємодія двох суб’єктів педагогічної дії – педагога й учня. Це єдиний надійний і найважливіший спосіб використання психологічної теорії, на базі якої формулюються загальні принципи учіння. Педагог, вибудовуючи свою практичну дію на науковій основі, привчається пізнавати й перевіряти психологічні істини, а не приймати їх на віру в готовому вигляді.

 

The article investigates the origins of psychological pedagogy, the object of which is real practice of learning as interaction between two subjects of teaching – a teacher and a student. This is the only reliable and important way to use the psychological theory on which formulates the general principles of learning. A teacher, building its practical act on a scientific basis, learns to recognize and examine the psychological truth, and not take it for granted as a finished product.

 

 

Біографія автора

Ivan Zyazun, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України

доктор філософських наук, професор, дійсний член  Національної академії педагогічних наук України, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, м.Київ

Посилання

Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М.,1991.

Гальперин П.Я., Эльконин Д.Б. К анализу теории Ж.Пиаже о развитии детского мышления //Послесловие к книге Дж.Х. Флейвслла "Генетическая психология Жанна

Пиаже". – М., 1967.

Давыдов В.В.Теория развивающего обучения. – М.,1997.

Леонтьев А.Н. Избр. психологич. соч. – М., 1993. –Т.1.

Леонтьев А.Н. К теории разви-

тия психики ребенка. – М.: Советская педагогіка. – 1944. - №4.

Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. – М., 1981.

Леонтьев А.Н. Философия психологии. – М.,1994.

Лишин О.В. Педагогическая психология воспитания. - М.: Институт педагогической психологии, 1997.

Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. –М.,1976.

Стоунс Э. Психопедагогика. Психологическая теория и практика обучения. Пер. с англ. /Под. ред. Н.Ф.Талызиной. – М.: Педагогика, 1984.

Франкл В. Человек в поисках смысла. – М.,1990. 12. Эльконин Д.Б. К проблеме периодизации пси-

хического розвития в детском воздасте / Вопросы психологи. - 1971. - №4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-01-07

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ