Проектно-орієнтований підхід і дослідження як педагогічні технології у вищій освіті
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
collaboration, research, competency, entrepreneurship, higher education, computer science educationАнотація
The article explains some practices of Project-Based Aproaches and Research used in Computer Science Department in Varna Free University "Chernorizets Hrabar". The main emphasis is to build up an environment where, once developed, good practices can survive and develop and give students the possibility to choose in what community, project, and research to be involved.
Посилання
Berger W. CAD Monkeys, Dinosaur Babies, and T-Shaped People: Inside the
World of Design Thinking and How It Can Spark Creativity and Innovation.
Momcheva G. Social Networks. Integration, Varna Free University, 2012 (in Bulgarian).
Yeonjeong P. A Pedagogical Framework for Mobile Learning: Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types, Canadian Institute of Distance Education Research, 2011.
T-shaped skills and more, http://onproductmanagement.net/2012/05/20/t-shaped-skills-andmore/(16 may 2013).
The International Higher Education Teaching and Learning Association https://www.hetl.org/ (16 may 2013). 6. Software-Insdustry-Requirements-for-
Educational-Reform-2012.pdf www.basscom.org/requirements.asp (16 may 2013)
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: