Проектно-орієнтований підхід і дослідження як педагогічні технології у вищій освіті

Автор(и)

  • Galina Momcheva-Gardeva Варненський вільний університет "Чорноризець Храбр", Болгарія, Bulgaria

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

collaboration, research, competency, entrepreneurship, higher education, computer science education

Анотація

The article explains some practices of Project-Based Aproaches and Research used in Computer Science Department in Varna Free University "Chernorizets Hrabar". The main emphasis is to build up an environment where, once developed, good practices can survive and develop and give students the possibility to choose in what community, project, and research to be involved.

Біографія автора

Galina Momcheva-Gardeva, Варненський вільний університет "Чорноризець Храбр", Болгарія

доктор наук, доцент Варненського вільного університету "Чорноризець Храбр", Болгарія

Посилання

Berger W. CAD Monkeys, Dinosaur Babies, and T-Shaped People: Inside the

World of Design Thinking and How It Can Spark Creativity and Innovation.

Momcheva G. Social Networks. Integration, Varna Free University, 2012 (in Bulgarian).

Yeonjeong P. A Pedagogical Framework for Mobile Learning: Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types, Canadian Institute of Distance Education Research, 2011.

T-shaped skills and more, http://onproductmanagement.net/2012/05/20/t-shaped-skills-andmore/(16 may 2013).

The International Higher Education Teaching and Learning Association https://www.hetl.org/ (16 may 2013). 6. Software-Insdustry-Requirements-for-

Educational-Reform-2012.pdf www.basscom.org/requirements.asp (16 may 2013)

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-02-19

Номер

Розділ

Інновації у підготовці сучасних фахівців