Освітні реформи: освітологічний контекст

Автор(и)

  • Svitlana Sysoieva науково-дослідна лабораторія освітології Київського університету ім. Бориса Грінченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

освітологія, освітні реформи, реформування, модернізація освіти

Анотація

У статті здійснено освітологічний аналіз реформування й модернізації вищої освіти в Україні; розкрито освітологічний зміст понять “реформування освіти” й “модернізація освіти”; обґрунтовано загальні причини реформування й модернізації сфери освіти; розкрито взаємозв’язок освітніх реформ і реформування дотичних до освіти сфер життєдіяльності суспільства; проаналізовано висновки європейських експертів щодо чинників,
що гальмують розвиток української вищої освіти; обґрунтовано необхідність розвитку досліджень самої сфери освіти з позиції сучасної методології міждисципліарності.

 

The osvitological analysis of the reform and modernization of the higher education in Ukraine is made in the article; osvitological context of the notions “reform of education” and “modernization of education” is disclosed; the general principles of the reform and modernization of educational sphere are grounded; the interrelations of the education reforms and reforms of such spheres of the social activities that are closely associated with education are revealed; the
conclusions of the European experts about factors that hamper the development of the Ukrainian higher education are analyzed; the necessity of the development of the educational sphere from the position of the modern methodology of the multidisciplinary is grounded.

Біографія автора

Svitlana Sysoieva, науково-дослідна лабораторія освітології Київського університету ім. Бориса Грінченка

завідувач науково-дослідної лабораторії освітології Київського університету ім. Бориса Грінченка, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор

Посилання

Біла книга національної освіти України / Т.Ф. Алексєєнко, В.М.Аніщенко, Г.О.Балл [та ін.]; за ред.акад. В.Г. Кременя; НАПН України. – К.: Інформ.системи, 2010. – 342 с.

Державна національна програма “Освіта” (Україна ХХІ століття) // Освіта. – 1993. – №44–46. – 62 с.

Катеринчук О.В. Модернізація системи

освіти [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://intkonf. org/katerinchuk-ovmodernizatsiya-

sistemi-osviti/ 4. Кремень В.Г. Філософія національної ідеї. Людина.

Освіта. Соціум. – К.: Грамота, 2007. – 576 с.

Левовицький Тадеуш. Професійна підготовка і праця вчителів: наукове видання / Тадеуш Левовицький; переклад з польськ. А.Івашко. – К. – Маріуполь: Видавництво “Рената”, 2011. – 119 с.

Огнев'юк В.О. Філософія освіти в структурі наукових досліджень феномену освіти / В.О.Огнев'юк //

Шлях освіти. – 2009. - №4. – С. 2-6.

Огнев'юк В.О., Сисоєва С.О. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти / В.О. Огнев'юк , С.О. Сисоєва //Рідна школа. – 2012. - № 4-5. – С.44.

Сисоєва С.О. Суспільство і особистість: гармонізація розвитку / С.О. Сисоєва // Рідна школа, – 2012. - № 12 (996). – 80 с. – С. 8-12.

Рівний доступ до якісної освіти (звіт за перший етап). “Програма підтримки вироблення стратегії реформування освіти” [Електронний ресурс] / Режим доступу: www.irf.ua/files/ukr/programs_edu_ep_329_ua_eaqefv.doc 10. Lewowicki Tadeusz. Problemy kształcenia I pracy nauczycieli Instytut Technologii Eksploatacji. – Państwowy Instytut

Badawczy, Warszawa. – Radom, 2007. – 148 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-06-01

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ