Самоконтроль і самооцінка як складники Навчальної діяльності майбутніх інженерів-педагогів у процесі вивчення педагогі-чних дисциплін
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
самоконтроль самооцінка, функції педагогічних дисциплін, форми самоконтролю, самоконтролю, саморегуляція, професійний розвиток студента, майбутні інженери-педагоги, педагогічні технологіїАнотація
Виконано аналіз понять "самоконтроль" і "самооцінка" в педагогічних і психологічних дослідженнях. Охарактеризована актуальність формування у студентів інженерно-педагогічних спеціальностей здатності до самоконтролю і самооцінювання. Розглянуто функції педагогічних дисциплін в освітньому процесі інженерно-педагогічного вищого навчального закладу. Рекомендовано форми самоконтролю і самооцінки при вивченні педагогічних дисциплін, виокремлено компоненти умінь самоконтролю і умови його формування. Описано механізми формування адекватного самоконтролю і самооцінки майбутніх інженерів-педагогів у процесі вивчення педагогічних дисциплін.
The analysis of the concepts of „self” and „self-esteem” in educational and psychological research. Characterized by the formation of the relevance of the students' engineering and pedagogical specialities and the ability to self-control, self-assessment. Consider the function of pedagogical disciplines in the educational process engineering pedagogical higher education. Recommended forms of self-monitoring and self-evaluation in the study of pedagogical subjects, select the component skills of self-control and the conditions of its formation. Described mechanisms of adequate self-control and self-esteem of future teacher-engineers in the process of learning pedagogical disciplines .
Посилання
Ананьев Б. Г. К постановке проблем детского самосознания /Ананьев Б. Г.// Известия АПН РСФСР. - 1948.- Вып.18.−С.111-115.
Арыдин В. М. Учебная деятельность сту-дентов: справочное пособие / В. М. Арыдин, Г. А. Атанов. – Донецк, 2000. – 80 с.
Баранник В. Самооцінка та її місце в структурі самосвідомості / В. Баранник //Соціальна психологія, 2006. − № 3 (17). − C.95−101.
Бороздина Л. В. Что такое са-мооценка? /Бороздина Л. В. // Психологический журнал. − 1992. − Т.13, №4. − С. 99-101. 5. Державна національна програма „Освіта” (Україна ХХІ століття). – К.: Райдуга, 1994. – 61 с.
Краткий психологический словарь / Под общ. ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. – М.: Политиздат, 1985. – 431 с.
Ксензова Г. Ю. Оценочная дея-тельность учителя. Учебно-методическое пособие / Г. Ю. Ксензова. – М.: Педагогиче-ское общество России, 2001. – 128 с.
Мальнєва О. В. Можливості педагогічних дис-циплін у становленні образу сучасного педагога / О. В. Мальнєва // Педагогіка і психо-логія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : Зб. наук. пр. – Запоріжжя, 2009. –Вип. 54. – С. 302–306.
Москалець М. М. Питання змісту і сутності умінь само-контролю навчальної діяльності студентів / М. М. Москалець // Вісник Черкаського ун-ту. Педагогічні науки: Зб. наук. праць. – Черкаси, 2010. – Вип. 186. – С. 98-100.
Ро-джерс К. Эмпатия / К. Роджерс // Психология эмоций. Тексты. – М. : Высш. шк., 1984. – С. 235–237.
Савонько Е. И. Возрастные особенности соотношения ориентации на самооценку и оценку другими людьми / Савонько Е. И. // Изучение мотивации пове-дения детей и подростков. − М.: Педагогика, 1972. – С. 56−64.
Серьогіна І. Ю. До проблеми формування в учнів умінь та навичок самоконтролю/ І. Ю. Серьогіна // Віс-ник Запорізького нац. ун-ту. Педагогічні науки: зб. наук. праць. – Запоріжжя: ЗНУ, 2006. – Вип. 1. – С. 184-189.
Співак В. І. Психологічні особливості самоконтролю студентів в процесі засвоєння іноземної мови (на матеріалі англійської мови): Дис. канд. психол. наук: спец. 19.00.07 „Педагогічна та вікова психологія” / В. І. Співак. – К., 1997. – 170 с.
Щукин А. Н. Лингводидактический энциклопедический словарь / А. Н. Щукин. – М.: Астрель, АСТ, Хранитель, 2007. – 746 с. 15. Формирование учеб-ной деятельности школьников / [под ред. В. В. Давыдова, И. Ломпшера, А. К. Марковой]. – М.: Педагогика, 1982. – 215 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: