Системність як основа формування моральної культури майбутніх учителів у процесі сімейного виховання

Автор(и)

  • Anatoliy Dontsov

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

педагогічна система, системний підхід, моральна культура, виховний процес, педагогічні умови

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми системного підходу до формування моральної культури майбутніх учителів. Значна увага приділяється визначенню педагогічних умов активізації ролі сім’ї та засобів масової інформації як системних елементів у формуванні моральної культури майбутніх учителів. Визначено деякі складники системних суперечностей між зовнішніми та внутрішніми, позитивними й негативними чинниками організації виховного процесу вищого навчального закладу.


In the article the theoretical analysis of problem of systems approach is carried out to forming of moral culture of future teachers. Considerable attention is spared to determination of pedagogical terms of activation of role of family and mass medias as the systems phenomena in forming of moral culture of future teachers. Certainly some constituents of systems contradictions between external and internal, positive and negative factors of organization of educating process of higher educational establishment.


Посилання

Баєв Б. Ф. Чи знаєте ви свою дитину? 2-ге видання – К.: Знання, 1985. 63 с.

Белых А.С. Педагогическая система вуза как фактор профессионального развития // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Зб. наук. праць / Гол. ред. Г.П. Шевченко. – Вип. 2 (25). – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля, 2008. – С. 10-17.

Державна нацiональна програма “Освiта” / Україна ХХI столiття/ Освiта. – 1993. – Грудень. - №№ 44-45-46. С. 1-16.

Закон про вищу освіту // Освіта. – 2002. - 20-27 лютого.

Зеленов Є.А. Призначення сучасного університету // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Зб. наук. праць / Гол.ред. Г.П. Шевченко. – Вип. 6 (29). – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля, 2008. - С. 68-82.

Караковский В. Система воспитательной работы с ученическим коллективом сред-ней школы // Вопросы воспитания: системный подход. – М.: Прогресс, 1981. – С. 91-133.

Маленкова Л. И. Теория и методика воспитания: Учеб. пособие. – М.: Педагоги-ческое общество России, 2002. – 480 с.

Мантаева Э.И. Принципы системного иссле-дования // Вестник Моск. ун-та: науч. журнал /Экономика. Серия 6. - № 6/2000. – С. 31-46.

Махов Ф. С. Кого и как мы растим? Ступени воспитания ребенка. Теория и прак-тика. – СПб: КАРО. - 240 с.

Новикова Л. И. Теория и практика воспитательных сис-тем: В 2 т. - М., 1991.

Селиванов В. С. Основы общей педагогики: теория и методи-ка воспитания: Учеб. пособие / Под ред. В. А. Сластенина. – 2-е изд., испр. – М.: Изд. центр “Академия”, 2002. – 336 с.

Семенова В. В. Опыт разработки системы показа-телей нравственного развития личности: Автореф. дис… канд. филос. наук: 09.00.08/ Моск. гос. пед. ин-т. – М., 1979. – 20 с.

Чиж А. Н. История и реальность методов нравственного воспитания детей в школе / А. Н. Чиж, М. А. Малькова // Духовність особистості: методологія, теорія і практика: Зб. наук. праць / Гол. ред. Г. П. Шевченко. – Вип. 3 (26). – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля, 2008. – С. 184-191.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-03-01

Номер

Розділ

Методологія педагогіки у сучасній освіті