Чинники, що визначають особливості саморегуляції психічних станів спортсменів-баскетболістів

Автор(и)

  • Yurii Panfilov Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine
  • Anton Rochniak Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

саморегуляція, спортсмен-баскетболіст, особливості, баскетбол психічні стани, гравець

Анотація

У статті обґрунтовано особливості психолого-педагогічних станів спортсменів-баскетболістів, які необхідно враховувати при підготовці і під час змагань з метою зниження їхнього негативного впливу на спортсменів за допомогою прийомів саморегуляції, спрямованих на підвищення спортивних результатів.


Main attention in this article paid to the review and systematization the features of training-game activity of basketball-players that can provoke the appearance of a particular mental state, hinders the achievement of the highest possible positive result. Mention the following 4 groups of basketball features: features related to the variable nature of the game; particularly intellectual nature; features of game actions; other features.

The article also analyzed the various interpretations of the concept of self-regulation and identify the main characteristics of this concept in terms of the application in relation to the sport.

In the article justified the features of psycho-pedagogical states of basketball players, which must be considered in the preparation and in the course of the competition in order to reduce their negative impact on athletes using the techniques of self-regulation aimed at improving athletic performance.


Біографії авторів

Yurii Panfilov, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат психологічних наук, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Anton Rochniak, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

аспірант кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Посилання

Абульханова–Славская К.А. Деятельность и психология личности. – М., 1980. – 335 с.

Бояринцев В.П. Структурно-функциональный анализ динамических проявлений са-морегуляции поведения человека // Психология активности и саморегуляции поведе-ния и деятельности человека: сб. науч. тр. - Свердловск, 1989. – 40-55 с.

Конопкин О.А. Психическая саморегуляция произвольной активности человека (структурно-функциональный аспект) // Вопросы психологии. - 1995. - № 1. - С. 5-12.

Моросанова В.И. Психология саморегуляции: Учеб. пособие для психологов, студе-нтов и педагогов / В.И. Моросанова. – Спб.: Нестор-История, 2012. - 280 с.

Нестеровский Д.И. Баскетбол: Теория и методика обучения: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / Д.И. Нестеровский – 3-е изд., стер. – М.: Издательский центр “Академия”, 2007. - 336 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-01

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ