ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ОСОБИСТІСНІ ПЕРЕДУМОВИ САМОРЕГУЛЯЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Valerii Olefir Українська інженерно-педагогічна академія, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

інтелектуально-особистісний потенціал, наполегливість, академічна успішність

Анотація

Наведено результати дослідження інтелектуально-особистісного потенціалу як передумови саморегуляції суб’єкта навчальної діяльності. Показано, що інтелектуально-особистісний потенціал передбачає 55% дисперсії академічної успішності студентів, значно перевищуючи вклад окремих компонентів. Вплив змінних, що утворюють інтелектуально-особистісний потенціал, на академічну успішність студентів змінюється протягом навчання. Зокрема, зменшується вплив вербального інтелекту і збільшується вплив когнітивно-мотиваційних та вольових характеристик (самоефективності, оптимістичного атрибутивного стилю, орієнтації на дію/стан).

Наполегливість як ключовий складник мотивації є як самостійним предиктором академічної успішності, так і змінною, що опосередковує вплив особистісного потенціалу на успішність.

Біографія автора

Valerii Olefir, Українська інженерно-педагогічна академія

кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Української інженерно-педагогічної академії, Харків

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-25

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІ