ВПЛИВ ІСТОРИКО-СОЦІАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ НА АКСІОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ У ВИЩІЙ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Tetiana Panyok Харківський Національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

аксіологія, мистецтво, вища художньо-педагогічна освіта, історія педагогіки, періодизація, вищий навчальний заклад

Анотація

В статті досліджуються головні фактори, що впливали на форму-вання аксіологічних орієнтирів на кожному з етапів розвитку вищої художньо-педагогічної освіти ХХ століття. Показано, що зі зміною ідеологічного курсу, мінялися й аксіологічні орієнтири в організаційно-виховній системі вищої освіти, яка, у свою чергу, організовувала соціум із його духовними та моральними запитами.
Доведено, що з утворених радянських освітніх інституцій і програм, нові кому-ністичні орієнтири спрямовували особистість на колективне життя, в якому губила-ся його індивідуальність і самостійність. Процес виховання майбутніх художників-педагогів мав стати принципово новим соціальним явищем, що був орієнтований на підготовку радянських кадрів, озброєних широкими знаннями і методами розуміння природи та суспільства і підготовлених для творчої діяльності в суспільно-виробничому процесі.

Біографія автора

Tetiana Panyok, Харківський Національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Кандидат мистецтвознавства, доцент, завідувачка кафедри “Образотворче мистецтво”, Харківський Національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна

Посилання

Врона И. Художественное образование и рабочая молодежь / Иван Врона // Путь просвещения. Педагогический журнал. — Х. : [б. в.], 1923. — № 3. — С. 67—77. 2. Лікарчук І. Л. Міністри освіти України: в 2 т. Т. 1. (1917 - 1943 рр.) / І. Л. Лі-карчук. — К.: Вид. Ешке О. М., 2002.— 332 с. 3. Ряппо Я. В защиту советской высшей школы / Я. Ряппо // Путь просвещения. Педагогический журнал. — Х. : [б. в.], 1923. — № 5. — С. 1—23. 4. Ряппо Я. Новый этап реформы педагогического образования / Я. Ряппо // Путь просвещения. Педагогический журнал. — Х. : [б. в.], 1923. — № 7. — С. 20—34. 5. Шмит Ф. Искусство, как предмет обучения / Ф. Шмит // Путь просвещения. Педагогический журнал. — Х. : [б. в.], 1923. — № 1. — С. 1—63. 6. Шмит Ф. О художественно-педагогическом образовании / Ф. Шмит // Путь просвещения. Педагогический журнал. — Х. : [б. в.], 1923. — № 7. — С. 56—70. 7. ХОДА, ф-Р-1364, оп. 1, од. зб. 455, арк. 2. 8. ЦДАВОУ України, ф-166, оп. 7, од. зб. 1547, арк. 141. 9. ЦДАВОУ України, ф-166, оп. 11, од. зб. 40, арк. 4.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У КОНТЕКСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ