ЗМІСТ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Tamara Khomulenko Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

креативність, продуктивне мислення, творче мислення, еврис-тичне мислення, дивергентне мислення, метапам’ять.

Анотація

У роботі аналізується зміст поняття креативність, порівнюються різні підходи до його визначення. Зазначається роль метапам’яті в креативному про-цесі. Здійснено систематизацію шляхів та засобів розвитку креативності та актуалі-зації творчих здатностей. Окреслюється роль креативності в навчальному процесі.

Біографія автора

Tamara Khomulenko, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Посилання

Альтшуллер, Г. С. Творчество как точная наука. / Г. С. Альтшуллер. – 2 изд., дополн. - Петрозаводск: Скандинавия, 2004. – с. 208.

Богоявленская, Д. Б. Психология творческих способностей: Учеб, пособие для студ. высш, учеб, заведений / Д. Б. Богоявленская.М.: Издательский центр «Акаде-мия», 2002. - 320 с.

Де Боно, Э. Искусство думать: Латеральное мышление как способ решения сложных задач (Lateral Thinking An Introduction) / Эдвард де Боно. — М.: Альпина Паб-лишер, 2015. — 172 с.

Латыпов Н. Н., Самоучитель игры на извилинах / Н. Н. Латыпов, С. В. Ёл-кин, Д. А Гаврилов. / за.ред. А. А. Вассермана. – М.: АСТ, 2012. – 320 с.

Матюшкин, А. М. Психология мышления. Мышление как разрешение про-блемных ситуаций: учебное пособие / А. М. Матюшкин / за ред. А. А. Матюшкиной. — М.: КДУ, 2009. — 190 с.

Моляко, В. О. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, резуль-тати досліджень /за ред. В. О. Моляко, О. Л. Музика. - Житомир : ПП Рута, 2007.-319 с.

Пономарев, Я. А. Психология творчества/ Я. А. Пономарев. – М.: Издатель-ство "Наука", 1976. - 304 с.

Пушкин, В. Н. Эвристика – наука о творческом мышлении. / В. Н. Пушкин – М.: Политиздат, 1967. – 272 с.

Трик, Х. Е. Основные направления экспериментального изучения творчества / Х. Е. Трик // Хрестоматия по общей психологии : психология мышления : учебное по-собие для студентов вузов, обучающихся по специальности "Психология" /за ред. Ю. Б. Гиппенрейтер, В. В. Петухов. – М.: Московский университет, 1981. - С. 357-362.

Холодная, М. А. О природе творческих способностей / М. А. Холодная // Психологический журнал / за ред. А. В. Брушлинский. – 2002.– Том 23, №5.–с.126-128.

Хомуленко, Т. Б. Метапам’ять: наукові підходи та експериментально- інтрос-пективна методика дослідження. / Т. Б. Хомуленко, Т. І. Доцевич // Вісник ХНПУ імені Г.С.Сковороди. Психологія. — Вип. 49. — Х.: ХНПУ, 2014. — С. 193-211.

Хомуленко, Т. Б. Теоретичні та практичні аспекти неперервної освіти психо-логів: Навчальний посібник. / Т.Б. Хомуленко – Х.: : РВП «Оригінал», 1998. – 100 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ