ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІМПЕРАТИВ МОДЕРНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО СЕРЕДОВИЩА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
хмаро орієнтоване середовище, хмарні сервіси, проектування, модель, відкритість, гнучкість.Анотація
Теоретично обґрунтовано науково-методичні засади створення і ро-звитку освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу на базі хмарних технологій. Визначено поняттєво-термінологічний апарат дослідження хмаро орієн-тованого середовища, характерні властивості його функціонування. Обґрунтовано загальну модель формування і розвитку хмаро орієнтованого середовища. Охаракте-ризовано шляхи добору методик на базі запропонованої моделі в педагогічних системах вищого навчального закладу, визначено шляхи їх використання. Проведено аналіз і оцін-ку перспектив розвитку хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища.Посилання
Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти / В. Ю. Биков. – К. : Атіка, 2009. – 684 с.
Биков В. Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. – Вип. 10. – Херсон : ХДУ, 2011. – № 10. – С. 8–23.
Биков В. Ю. Теоретико-методологічні засади формування хмаро орієнтова-ного середовища вищого навчального закладу / В. Ю. Биков, М. П. Шишкіна // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2016. – №2. - C. 30-52.
Биков В. Ю. Хмарна комп'ютерно-технологічна платформа відкритої освіти та відповідний розвиток організаційно-технологічної будови ІТ-підрозділів навчальних закладів / В. Ю. Биков // Теорія і практика управління соціальними системами: філосо-фія, психологія, педагогіка, соціологія / Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків: НТУ "ХПІ", 2013. – № 1. – С. 81-98.
Поздняков В. Cloud 1.0. Что дальше? // Next Gen IT: What is After Cloud? – Kyiv, 24th November. - 2016.
Шишкіна М. П. Хмаро орієнтоване середовище навчального закладу: сучас-ний стан і перспективи розвитку досліджень [Електрон. ресурс] / М. П. Шишкіна, М. В. Попель // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2013. – 5 (37). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/903/676
Шишкіна М. П. Формування і розвиток хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу : монографія / М. П. Шишкіна. – К. : УкрІНТЕІ, 2015. – 256 с.
Шишкіна М. П. Методичні рекомендації з використання хмаро орієнтованого компонента на базі системи Maxima у навчанні інформатичних дисциплін / М. П. Шишкіна, У. П. Когут. – Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2014. – 57 с.
Шишкіна М. П. Формування хмаро орієнтованого середовища навчання ма-тематичних дисциплін на базі SAGEMATHCLOUD / М. П. Шишкіна, М. В. Попель // Інформаційні технології в освіті. - 2016. - № 26. - С. 148-165.
Шишкіна М. П. Моделі організації доступу до програмного забезпечення у хмаро орієнтованому освітньому середовищі / М. П. Шишкіна // Інформаційні техноло-гії в освіті. – 2015. – Вип. 22. – С. 120–129.
Шишкіна М. П. Тенденції розвитку і стандартизації вимог до засобів ІКТ на-вчального призначення на базі хмарних обчислень / М. П. Шишкіна // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. – 2014. – Вип. 2 (13). – С. 223–231.
Шишкіна, М. П. Теоретико-методичні засади формування хмаро орієнтова-ного освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу / М. П.Шишкіна // Нові технології навчання.- 2016. - 88 (1). – C. 75-79.
Шишкіна М. П. Вимоги до електронних засобів підтримки процесу розв’язання фізичної задачі / М. П. Шишкіна // 15-й зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського державного університету. Серія педагогічна: Дидактики дисциплін фізи-ко-математичної та технологічної освітніх галузей. – 2009. – С. 106–109.
Bykov V. Emerging technologies for personnel training for IT industry in Ukraine / V.Bykov, M.Shyshkina // 2014 International Conference on Interactive Collaborative Learn-ing (ICL), 3-6 Dec. 2014, Dubai. – 2014. – pp. 945 – 949.
Cusumano M. Cloud computing and SaaS as new computing platforms / Michael Cusumano // Communications of the ACM. – 2010. – Vol. 53 (4). – Р. 27–29.
Doelitzscher F. Private cloud for collaboration and e-Learning services: from IaaS to SaaS / F. Doelitzscher, A. Sulistio, Ch. Reich, H. Kuijs, D. Wolf // Computi"ng. – 2011. – Vol. 91. – Р. 23–42.
Kun Ma Project-Driven Learning-by-Doing Method for Teaching Software Engineering using Virtualization Technology / Kun Ma, Hao Teng, Lixin Du, Kun Zhang [Electronic resource] // International Journal of Emerging Technologies in Learning. – 2014. – Vol. 9, № 9. – Р. 26–31. – Available at: http://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/4006/3305
Lakshminarayanan R. Cloud Computing Benefits for Educational Institutions [Electronic resource] // Second International Conference of the Omani Society for Educational Technology. – 2013. – Muscat, Oman: Cornell University Library. – Available at: http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1305/1305.2616.pdf
Middleton S.G. Desktop PC Residual Value Forecast. Industry Development and Models / S.G. Middleton, K. Quinn. - IDC US41663116. - August 2016. -15 с.
Smith A. Cloud computing: adoption considerations for business and education / A.Smith, J.Bhogal, Mak Sharma // 2014 International Conference on Future Internet of Things and Cloud (FiCloud). – 2014.
Turner M. Turning software into a service / M. Turner, D. Budgen, P. Brereton // Computer. – 2003. – Vol. 36 (10). – Р. 38–44.
Turner M.J. CloudView Survey 2016: U.S. Cloud Users Invest in Mature Cloud Systems Management Processes and Tools. - IDC Survey Spotlight US40977916. - Jan 2016.
Tuncay E. Effective use of cloud computing in educational institutions. Procedia // Social and Behavioral Sciences. – 2010. – Vol. 2 (2). – Р. 938–942.
Vaquero L. M. EduCloud: PaaS versus IaaS cloud usage for an advanced computer science course / Vaquero Luis M. // IEEE Transactions on Education. – 2011. – Vol. 54 (4). – Р. 590–598.
Shyshkina M. The Hybrid Service Model of Electronic Resources Access in the Cloud-Based Learning Environment / M. Shyshkina // Proceedings of the 11th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. – Lviv, 2015, [Electronic resource] / Ed. by Sotiris Batsakis, Heinrich C. Mayr, Vitaliy Yakovyna. – CEUR Workshop Proceedings. – 2015. – Vol. 1356. – Р. 295–310. – Available at: http://ceur-ws.org/Vol-1356/paper_102.pdf
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: