ЦИФРОВА ГУМАНІСТИЧНА ПЕДАГОГІКА ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
відкрита освіта, гуманістика, цифрові технології, інформаційно-комунікаційні технології, інтеграція, цифрова гуманістична педагогіка, методологічні засади, педагогічна реальність, пізнавально-активне поле, якість освіти.Анотація
У статті схарактеризовано теоретико - методологічні засади циф-рової гуманістичної педагогіки - науки про закономірності створення позитивної інте-грованої педагогічної реальності за умови конвергенції фізичного та віртуального (створеного за допомогою ІКТ) навчальних просторів (середовищ) у реаліях відкритої освіти. На основі використання сучасних ІКТ навчальна діяльність (формальна, нефо-рмальна та інформальна) відбувається на перетині двох світів: реального і віртуаль-ного. Методологія й методи педагогічних досліджень класичної педагогіки потребу-ють перегляду й удосконалення в контексті сучасних реалій навчально-виховного про-цесу, потреб та інтересів усіх його суб’єктів. У статті проаналізовано розвиток ци-фрової гуманістики у міжнародному освітньому просторі, окреслено зміст нової галу-зі педагогічного знання як складової цифрових гуманістичних досліджень, визначено методи й актуальні напрями наукового пошуку.
Подальшого дослідження потребують проблеми розвитку цифрової гуманістич-ної педагогіки, осмислення її як важливого методологічного компонента системи відк-ритої освіти, реалізації її освітнього потенціалу в інформаційному суспільстві.
Посилання
Автореферати та дисертаціїйні роботи захищені у спеціалізованій вченій ра-зі Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України зі спеціаль-ності 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті: Режим доступу: http://iitlt.gov.ua/atestat/spetsializovana-vchena-rada/avtoreferaty-dysertatsiyi.php
Биков В. Моделі організаційних систем відкритої освіти: Монографія. - К.: Атіка, 2009.- 684 с.
Биков, В. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В. Ю. Биков // Інформаційні техноло-гії в освіті: збірник наукових праць / № 10. – Херсон : ХДУ, 2011. – 271 с. – С.8-23.
Вернадский В. Научная мысль как планетное явление. – М.: Наука, 1991. – 270 с.
Войскунский А.,. Система реальностей: психология и технология / Вой-скунский А. Селисская М. // Вопросы философии. – 2006. - № 11. – С. 119-130.
Жалдак М. І. Гуманітарний потенціал інформатизації навчального проце-су // Проблеми інформатизації освіти. Зб. наукових праць. – К.: МО України, УДПУ імені М.П. Драгоманова, 1994. – С. 3-20.
Жалдак М. І. Проблеми інформатизації навчального процесу в середніх і вищих навчальних закладах // Комп’ютер в школі та сім’ї – № 3 – 2013 – С. 8-15
Кремень В. Світ знання: людина, наука, освіта/ В.Г.Кремень. – Київ: Знання України, 2016. - 87с.
Кремень В. Г. Категорії «простір» і «середовище: особливості модельного подання та освітнього застосування / В.Г. Кремень, В.Ю. Биков // Теорія і практика уп-равління соціальними системами. – 2013. – №2. – С. 3-16
Павлов О. А. Концепція змісту наскрізної освіти з інформатики та обчис-лювальної техніки. Проект / О. А. Павлов, С. М. Гриша, Ю. С. Рамський, Н. В. Морзе, Г. Л. Яковлев /. – К.: Інститут сист. дослід.. 1994. – 24 с.
Биков В.Ю. Концепція інформатизації освіти / В.Ю Биков, Я. І. Вовк,
М. І.Жалдак, та інші //«Рідна школа», № 11. – 1994. – С. 26-29
Лещенко М. Методологічні засади підготовки майбутніх учителів засто-совувати ІКТ для творення позитивної педагогічної реальності / М. Лещенко //Гуманізація навчально-виховного процесу: збірник наукових праць / за ред. В.І. Сип-ченка. – Вип. LXIX. – Слов’янськ. – ДДПУ, 2014. – С.5-13
Лещенко М. Щастя дитини: до проблеми педагогічної майстерності. – К.: АСМІ, 2003. – 304 с.
Лещенко М. Відкрита освіта у категоріальному полі вітчизняних і зарубіжних учених. /. М Лещенко, А Яцишин / Інформаційні технології і засоби навчання, 2014, Том 39, №1. – с.1-16.
Овчарук О. В. Розвиток компетентнісного підходу: стратегічні орі-єнтири міжнародної спільноти // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / за. ред. О. В. Овчарук. − К. : К.І.С., 2004. – С. 59-65
Панченко Л. Ф. Підготовка майбутніх фахівців з інформаційних техноло-гій до здійснення навчальної аналітики. Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. Серія «Педагогічні науки» Випуск 1/2015 (2).С. 80- 85.
Паспорт спеціальністі 13.00.10 - інформаційно-комунікаційні технології в освіті: Режим дотупу: http://iitlt.gov.ua/atestat/spetsializovana-vchena-rada/pasport-spetsial%60nisti-13-00-10-informatsiyno-komunikatsiyni-tekhnologiyi-v-osviti.php.
Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: критерії внутрішнього оцінювання якості [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2010. – № 5(19). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/358/315
Тимчук Л. Наративне навчання у медіа-просторі // Наук. журн. Педагогі-чні науки: теорія, історія, інноваційні технології, №3 (37), 2014. – СумДПУ ім. А.С. Макаренка, С. 355-368.
The Alliance of Digital Humanities Organizations (ADHO) Режим доступу: http://adho.org/
Anderson, P. What is web 2.0. Ideas, technologies, and implications for educa-tion.// Technology and Standards Watch. – 2007.- P. 1-64.
Bellamy, Craig. "The Sound of Many Hands Clapping: Teaching the Digital Humanities through Virtual Research Environments (VREs)." Digital Humanities Quarterly. 6.1 (2012).
Bjork, Olin. "Digital Humanities and the First-Year Writing Course." Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. Brett D. Hirsch, ed. Cambridge: UK, OpenBook Publishers, 2012.
BRIER S.Where’s the Pedagogy? The Role of Teaching and Learning in the Digital Humanities// Debates in the Digital Humanities.- 2012.-University of Minnesota Press.- 504p.Режим доступу: http://dhdebates.gc.cuny.edu/debates/text/8
Clement, Tanya. "Multiliteracies in the Undergraduate Digital Humanities Cur-riculum: Skills, Principles, and Habits of Mind." Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. Brett D. Hirsch, ed. Cambridge: UK, Open Book Publishers, 2012.
Davidson, Cathy N. "Collaborative Learning for the Digital Age." The Chroni-cle of Higher Education. August 26, 2011
Diamond, Myrna Elyse, "The role of narrative in multimedia learning" The-ses/Dissertations/Professional Papers/ Capstones.Paper 1231. University of Nevada, Las Ve-gas August 2011. – 200p
Brett D. Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. . Hirsch (ed). Cambridge: Open Book Publishers, 2012. - 426 pp. Режим доступу: http://www.digitalhumanities.org/dhq/vol/8/2/000177/000177.html
Digital Humanities Quarterly(DHQ) Режим доступу: http://www.digitalhumanities.org/dhq/vol/10/4/000259/000259.html
Fyfe P. Digital Pedagogy Unplugged/ Digital Humanities Quarterly. – 2011. - Volume5,Number3, Режим доступу:http://digitalhumanities.org/dhq/vol/5/3/000106/000106.html
Jakacki D. Digital Pedagogy in the Humanities.-DHSI,2013. -365p. Режи до-ступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1417 Hack С. Applying learning analytics to smart learning — ethics and policy. Learning analytics// Smart learning: Teaching and learning with smartphones and tablets in post compulsory education. Middleton, A., ed.(2015 Media-Enhanced Learning Special Interest Group and Sheffield Hallam University-300р. Режим доступу: http://melsig.shu.ac.uk/?page_id=503
Humanistyka drugiej generacji na UKW Режим доступу: http://www.kujawsko-pomorskie.pl/informacje-prasowe/29234-swieto-ukw
Hammersley, A. i Atkinson, P. (2000). Metody badań terenowych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2000, 207р.
Hine, Ch. (2000). Virtual Ethnography. London-Thousand Oaks-New Delhi: SAGE Publications, 2007,112p.
.Kozinets, R.V. Netnography. Doing ethnographic research online. Los Ange-lesLondon-NewDelhi-Singapore-Washington DC: SAGE Publications, 2010. – 127р.
Lanham,R. The Electronic Word:Democracy, Technology, and the Arts. –Chicago: The University of Chicago Press,1993. – 373p.
Mahony, Simon and Elena Pierazzo. "Teaching Skills or Teaching Methodolo-gy?" Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. Brett D. Hirsch, ed. Cambridge: UK, Open Book Publishers, 2012.
Scheffel, M., Drachsler, H., Stoyanov S., & Specht, M. Quality Indicators for Learning Analytics.// Educational Technology & Society.-2014, 17 (4), 117–132.
Technology use in health education: a review and future implications Holly M. Satterfield, M. Ed.//The Online Journal of Distance Education and e-Learning, April 2015 Volume 3, Issue 2 P.87-96 Режим доступу: www.tojdel.net
Universytet Jana Kochanowskiego w Kielchah Filia w Piotrkowie Trybunalskim: Режим доступу: www.unipt.pl.
Warnock, Scott. "Introduction: Migrating to Online Writing Instruction: How, Why, and Who. " Teaching Writing Online: How & Why. National Council of Teachers of English, 2009
Whitson, Roger T. "Where's the Pedagogy in Digital Literary Studies?" Roger T. Whitson, 2013. Режим доступу: http://www.rogerwhitson.net/?p=1947
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: