PARADOXЕS OF СHARISMATIC LEADERSHIP
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
charisma, leadership, paradoxes, contradictions, character of manifestation, leadership activity, leadership influence, interaction.Анотація
Charismatic leadership is one of the most widespread kinds of leadership. It plays an important role in normal life activity of society. However, the manifestation of whole range of paradoxes is characteristic for many decisions and actions, acts and behavior of charismatic leaders and their lifestyle and activity. They are caused as the paradoxically of the phenomenon of charisma, as its influence on activity of the leader and his relationship with other people. The paradoxically of the leader’s charisma consists in its double nature because of subjective accessory and at the same time objective nature of manifestation and influence on other people. The analysis of paradoxes of charismatic leadership confirms their essential positive role in leader’s interaction with other people and mobilization of their ef-forts and energy on successful achievement of predefined purposes.Посилання
Akoff R. (2002), “Akoff o menedzhmente” – SPb.: Piter,. – 448 s.
Boyatsis R. (2007) “Rezonansnoe liderstvo: samosovershenstvovanie i postroenie plodotvornyih otnosheniy s lyudmi na osnove aktivnogo soznaniya, optimizma i empatii” – M — 300 s.
Gandapas R.( 2013) “Harizma lidera”. – M.: Mann, Ivanov i Ferber,. – 224 s.
Inamori K. (1998)“Strast k uspehu. Yaponskoe chudo”– Rostov n/D.: Feniks,. – 320 s.
Kotter Dzh. (2011) “Liderstvo Matsusityi. Uroki vyidayuschegosya predprinimatelya XX veka ”– M.: Alpina. Biznes Buks,. – 254 s.
Romanovskiy O. G.(2000)“Problemi formuvannya osobistostI lIdera”–H.:Maydan, – 193s.
Romanovskiy O. G. (2016) “Fenomen paradoksalnogo lIderstva” Problemy` inzhenernoyi osvity` № 50-51. – S. 300-307.
Farson R. (2006) “Paradoksyi liderstva”. – M.:Sofiya,. – 160 s.
Casse P. (2007) “Philosophy for Creative Leadership: How philosophy can turn perople into more effective leaders” — Athena Press,. — 280 p.
Conger J. A. (1994) “Charismatic leadership in organizations: Perceived behavioral attributes and their measurement”– № 15. – P.439-452.
Gunter M. (1979) “Charisma”– Vol. 29. – № 2. – P. 2-54.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: