ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ: МОДЕЛЬ ТА СТРУКТУРА

Автор(и)

  • Nina Pidbutska Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

професіоналізм, майбутній фахівець, професійне становлення, інтегративний підхід

Анотація

У статті досліджується проблема професіоналізму майбутнього фахівця з психологічної точки зору. Розкривається необхідність звертання уваги на розвиток професіоналізму ще під час навчання у вищому навчальному закладі. Презен-товано модель становлення професіоналізму суб’єкта діяльності. Обґрунтовано рівні розвитку професіоналізму як психологічного конструкту у його макроструктурі.

Біографія автора

Nina Pidbutska, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор психологічних наук, професор кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. акад. І.А.Зязюна, Національний технічний університет

«Харківський політехнічний інститут», Харків, Україна

Посилання

Ананьев Б. Г. О проблемах современного человекознания / Б. Г. Ананьев. 2-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2001. 272 с.

Асеев В. Г. Формированиеличности и структурный уровень мотивов / В. Г. Асеев // Проблемы личности : материалы симпозиума. Москва : Наука, 1969. С. 334.

Дружилов С. А. Психология профессионализма. Инженерно-психологический подход / С. А. Дружилов. Х.: «Гуманитарный центр», 2011. 296 с.

Климов Е. А. Психология профессионала: избранные психологические труды / Е. А. Климов. М. : Ин-тпракт. психологии ; Воронеж : НПО «МОДЭК», 2003. 400 с.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. М. : Знание, 1996. 308 с.

Поваренков Ю. П. Структурно-уровневый подход к психологическому анали-зу профессионализации личности [Электронный ресурс] / Ю. П. Поваренков // Систе-могенез учебной и профессиональной деятельности : материалы VII Междунар. науч-но-практ. конф., 20-22 окт. 2015 г. Ярославль : ООО «Агентство Литера», 2015. Ч. I :Методология системогенетического подхода. Конструктивные и деструктивные тенденции профессионального становления и реализации личности. C. 121–129. Елек-тронний ресурс - Режим доступу: http://www.elib.grsu.by/katalog/520508pdf.pdf.

Санникова О. П. Феноменология личности : избр. психол. тр. / О. П. Санни-кова. Одесса : СМИЛ, 2003. 256 с.

Татенко В. Психологічні ознаки професіоналізму / В. Татенко // Психологічні перспективи. 2003. Вип. 4. С. 161–167.

Холодная М. А. Психология интеллекта: парадоксы исследования / М. А. Холодная. – 2. изд., доп. и перераб. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 272 с.

Романовський О. Г. Підготовка майбутніх інженерів до управлінської діяль-ності : монографія / О. Г. Романовський ; Нац. техн. ун-т «Харків. політехн. ін-т». Х. : Основа, 2001. – 311 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ЗМІСТУ