СКЛАДОВІ ЛІДЕРСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНЬОГО ІНЖЕНЕРА

Автор(и)

  • Iryna Kostyria Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

лідерська позиція, структура лідерської позиції, компоненти лідерської позиції, лідерські якості, педагогічний експеримент

Анотація

У статті розглядається проблема формування лідерської позиції студентів під час навчально-виховного процесу у вищих технічних навчальних закладах. Проблема досліджується на основі проведеного педагогічного експерименту, в якому взяли участь студенти декількох технічних вузів міста Харкова. Дослідження містить визначення лідерської позиції майбутнього інженера. У роботі пропонується структура лідерської позиції, яка складається з чотирьох компонентів, і визначено їх співвідношення в структурі лідерської позиції студентів вищих технічних навчальних закладів. У статті підкреслюється важливість розгляду компонентів лідерської позиції не окремо, а в їх сукупності, щодо особистості інженера в цілому. Окреслено  перспективи дослідження в цьому напрямку.

Біографія автора

Iryna Kostyria, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

здобувач, інженер кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І.А. Зязюна, Національний технічний університет

«Харківський політехнічний інститут», Харків, Україна

Посилання

Гура Т. В. Дослідження лідерської позиції у майбутніх інженерів в ВТНЗ: результати експерименту / Т.В. Гура, І.В. Костиря // Наука і світ. К.: Центр міжнародного співробітництва «ТК Меганом», 2016. – №11(32). – С. 89-106.

Зорина А.В. Формирование лидерских качеств у студентов в вузе: результаты эксперимента [Електронний ресурс]: Известия ВГПУ. – 2009. – №1. – С. 126-129. режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-liderskih-kachestv-u-studentov-v-vuze-rezultaty-eksperimenta.

Овчарук О.В. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики – К.: “К.І.С.”, 2004. – 112 с.

Романовський О. Г. Особистість сучасного керівника в аспекті теорії духовного лідерства / О. Г. Романовський, Н. В. Середа // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2013.–№ 3. – С. 20-27.

Головин С. Ю. Словарь психолога-практика – 2-е изд., перераб. И доп. – Мн: Харвест, М.: АСТ, 2001. – 976 с.

Романовський О. Г. Основи теорії управління соціальними системами: навч. посібник / О. Г. Романовський. – Х.: НТУ «ХПІ», 2000. – 194 с.

Пономарьов О. С. Феномен лідерства у просторі соціальних цінностей / О. С. Пономарьов // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2015. – № 3. – С. 93-101.

Грановская Р.М. Элементы практической психологи / Р.М. Грановская. – 2-е изд. – Л.: Издательство Ленинградского университета. 1988. – 560 с.

Бусел В.Т. Великий тлумачний словник сучасної української мови – К.: ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТУ