УМОВИ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ ТЕХНІКІВ-ПРОГРАМІСТІВ ПІД ЧАС ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЕЛЕМЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОГО КУРСУ

Автор(и)

  • Dmytro Prochukhan Харківський комп’ютерно-технологічний коледж Національного технічного Університету «Харківський політехнічний інститут», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2019.2.08

Ключові слова:

дистанційне навчання, самостійна робота, електронний курс, інтерактивний елемент, форум, чат, блог

Анотація

У статті розглянуто практичний досвід впровадження і застосування технології дистанційного навчання для студентів Харківського комп’ютерно-технологічного коледжу Національного технічного Університету «Харківський політехнічний інститут».  В процесі   проведеного дослідження описано умови самостійної роботи   майбутніх техніків-програмістів під час використання інтерактивних елементів середовища Moodle на прикладі дисципліни «Розробка клієнт-серверних застосувань». Запропоновано раціональні засоби, форми та методи  навчання, які реалізуються за допомогою електронного навчального курсу. Визначено переваги дистанційного навчання, які сприяють підвищенню якості знань, розвитку фахових компетенцій молодших спеціалістів

Біографія автора

Dmytro Prochukhan, Харківський комп’ютерно-технологічний коледж Національного технічного Університету «Харківський політехнічний інститут»

викладач циклової комісії комп’ютерних та інформаційних дисциплін,  Харківський комп’ютерно-технологічний коледж Національного технічного Університету «Харківський політехнічний інститут»; Харків, Україна

Посилання

Balan, L. O. (2016) Formuvannia u majbutnikh inzheneriv-prohramistiv hotovnosti do vykorystannia osvitnikh dystantsijnykh tekhnolohij u profesijnij diial'nosti [Formation of future programmers engineers preparedness to use educational distance technologies in their professional activities]: avtoref. dys. kand. ped. nauk: spets. 13.00.04 - teoriia ta metodyka profesijnoi osvity. Odesa. DZ "Pivdennoukr. nats. ped. un-t im. K. D. Ushyns'koho". 20 p. [in Ukrainian]

Vasyl'iev, A. & Shkarlet, S. (2014) Innovatsijni aspekty IT-pidhotovky ta pidvyschennia kvalifikatsii fakhivtsiv [Innovative aspects of IT training and professional development: experience of Ukrainian universities]: dosvid ukrains'kykh universytetiv. Vyscha osvita Ukrainy. №. 2. P. 21 – 27. [in Ukrainian]

Vyshnevs'ka, M. O. (2018) Napriamy uprovadzhennia dosvidu dystantsijnoi osvity SShA u vyschykh navchal'nykh zakladakh Ukrainy [Areas of introduction of the experience of distance education of the USA in higher educational institutions of Ukraine]. Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. Vol. 6, No. 6. P. 92-94. [in Ukrainian]

Dyvak, V. (2013) Osoblyvosti samostijnoi roboty studentiv vyschykh navchal'nykh zakladiv v umovakh zaochnoi formy navchannia. [Peculiarities of independent work of students of higher educational establishments in the conditions of correspondence form of studying]. Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia. № 1. P.251 – 254.

[in Ukrainian]

Zabolots'kyj, A.Yu. (2016) Suchasnyj stan dystantsijnoho navchannia u VNZ Ukrainy. [The current state of distance learning in higher educational institutions of Ukraine]. Visnyk Dnipropetrovs'koho universytetu imeni Al'freda Nobelia Seriia «Pedahohika i psykholohiia». Pedahohichni nauky. № 2 (12). P. 19 – 23. [in Ukrainian]

Zakon pro Natsional'nu prohramu informatyzatsii. [Law on the National Program of Informatization]. Access mode: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98%D0%B2%D1%80[in Ukrainian]

Ivanov, Yu., Ol'khovs'ka, O. & Ol'khovs'kyj, D. (2017) Osoblyvosti rozvytku dystantsijnykh tekhnolohij u VNZ Ukoopspilky “Poltavs'kyj universytet ekonomiky i torhivli». [Features of the development of remote technologies in the universities of Ukoopspilks "Poltava University of Economics and Trade"]. Visnyk Natsional'noho universytetu «L'vivs'ka politekhnika». Seriia: Informatyzatsiia vyschoho navchal'noho zakladu. №879. P.58 – 62. [in Ukrainian]

Karpenko, M. M. (2014) Rozvytok dystantsijnoho navchannia iak vidpovid' na suchasni vyklyky dlia Ukrainy. Fakhove vydannia z ekonomichnykh, filosofs'kykh, politychnykh nauk ta derzhavnoho upravlinnia. [Development of distance learning as a response to current challenges for Ukraine]. Zatverdzheno postanovamy Prezydii VAK Ukrainy. P. 102. [in Ukrainian]

Kontseptsiia rozvytku dystantsijnoi osvity v Ukraini. [Concept of development of distance education in Ukraine]. Access mode: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html. [in Ukrainian]

Konevschyns'ka, O.E. (2014) Formuvannia IKT-kompetentnosti vykladachiv-t'iutoriv resursnykh tsentriv dystantsijnoi osvity. [Formation of ICT competence of faculty-tutors of resource centers of distance education]. Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia. Tom 42, №4. P. 20 – 32[in Ukrainian]

Kruhlyk, V. S. (2016) Dystantsijni tekhnolohii navchannia iak zasib profesijnoi pidhotovky majbutnikh inzheneriv-prohramistiv. [Distance learning technologies as a means of training future engineer programmers]. Molod' i rynok. T. 6. №. 137.P. 79 – 84. [in Ukrainian]

Lohvinenko, V.H (2015) Samostijna robota studentiv u seredovyschi dystantsijnoho navchannia Moodle. Sovremennye ynnovatsyonnye tekhnolohyy podhotovky ynzhenernykh kadrov dlia hornoj promyshlennosty y transporta. [ndependent work of students in the Moodle distance learning environment]. P. 348-355

[in Ukrainian]

Liashenko, I. V. (2015) Perspektyvy rozvytku dystantsijnoho navchannia u vyschij shkoli. [Prospects for the development of distance learning in higher education]. Narodna osvita. №1 (25). Access mode: https://www.narodna-osvita.kiev.ua/?page_id=2682 [in Ukrainian]

Naumuk O. V. (2013) Orhanizatsiia samostijnoi roboty inzheneriv-prohramistiv zasobamy dystantsijnykh tekhnolohij iz dystsypliny Administruvannia komp'iuternykh merezh. [Organization of independent work of program engineers by means of remote technologies in discipline. Administration of computer networks]. Naukovyj visnyk Melitopol's'koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. №. 2. P. 242-245.

[in Ukrainian]

Ohnivchuk, L. (2014) Orhanizatsiia samostijnoi roboty studentiv VNZ iz zastosuvanniam tekhnolohij E-learning. [Organization of independent work of students of higher educational institutions using E-learning technologies]. Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia. № 41 (3), P. 187-195. [in Ukrainian]

Opanasiuk, Yu. (2016) Dystantsijne navchannia iak naslidok evoliutsii tradytsijnoi systemy osvity. [Distance learning as a consequence of the evolution of the traditional system of education]. Vyscha osvita Ukrainy. № 1. S. 49-53. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_1_10

[in Ukrainian]

Osadchyj, V. V. & Osadcha, K. P. (2015) Suchasni realii i tendentsii rozvytku informatsijno-komunikatsijnykh tekhnolohij v osviti. [Modern realities and trends of the development of information and communication technologies in education]. Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia. № 48 (4). P. 47-57. [in Ukrainian]

Ofitsijnyj sajt Moodle. [Moodle Official Site]. Access mode: https://moodle.org/

Sajt dystantsijnoho navchannia KhKTK NTU «KhPI». [The site of distance learning of KCTK NTU "KhPI"]. Access mode: http://ct-college.net/moodle/

[in Ukrainian]

Sajt Tsentru dystantsijnoho navchannia NTU «KhPI». [The site of the Center for Distance Learning NTU "KhPI"]. Access mode: http://dl.khpi.edu.ua/

[in Ukrainian]

Sysoieva, S.O & Osadcha, K.P. (2019) Stan tekhnolohii ta perspektyvy dystantsijnoho navchannia v Ukraini. [The state of technology and the prospects of distance learning in Ukraine].

Informatsijni tekhnolohii i zasoby navchannia,. Tom 70. №2. P.2-5. [in Ukrainian]

Sokolovs'kyj, Ya. I., Storozhuk, O. L. & Kroshnyj I. M. (2015) Zastosuvannia suchasnykh informatsijno-komunikatsijnykh tekhnolohij dlia orhanizatsii dystantsijnoho navchannia. [Application of modern information and communication technologies for the organization of distance learning]. Naukovyj visnyk NLTU Ukrainy. Vyp. 25.6. P. 243 – 248. [in Ukrainian]

Ukaz Prezydenta Ukrainy pro Natsional'nu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku. [Decree of the President of Ukraine on the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the period up to 2021]. Access mode: http://zakon4.rada.gov.ua/

laws/show/344/2013[in Ukrainian]

Scherbyna, O. A. (2015) Shvydke stvorennia oblikovykh zapysiv studentiv ta ikh reiestratsiia v kursakh platformy Moodle. [Quickly create student accounts and sign up for Moodle courses]. Informatsijni tekhnolohii v osviti: Zbirnyk naukovykh prats'. №23. P. 79 – 89. [in Ukrainian]

Adams, В., Cummins, M., Davis, A., Freeman, A., Hall, C. & Ananthanarayanan, V. (2017) «NMC Horizon Report: 2017». Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium. P. 1 – 20. [in Ukrainian]

Da Costa, F. & Pelissari, A. (2018) Gonzalez, I. Corporate Image of Public Higher Education Institutions: Relevant Factors to Distance Learning Students. Turkish Online Journal of Distance Education, vol. 19 (1). P. 117 – 135.

Eby, G. (2015) Identification, Evaluation, and Perceptions of Distance Education Experts. IGI Global. 354 p.

Frey, M., Pokkiyarath, M., Mohan, R., Shibu, N., Gracia, V. & Mohan, V. (2017) Elevating education of India's rural village girls through distance learning technology supported by sustainable electricity. Global Humanitarian Technology Conference (GHTC). [Електронний ресурс] Режим доступу: https://doi.org/10.1109/

GHTC.2017.8239300

Kaye, A. & Rumble, G. (2018) Distance Teaching For Higher and Adult Education. London, UK: Routledge. 380 p.

Moore, M. (2013) Handbook of distance education. Edition 3. Routledge. 752 p.

Rumble, G. & Harry, K. (2018) The Distance Teaching Universities. London, UK: Routledge. 258 p.

Tuncay, N. (2016) Smartphones as tools for Distance Education. Journal of Educational and Instructional Studies in the World. Р. 20 – 30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-20

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ