РЕЗУЛЬТАТИ АНАЛІЗУ ЗМІСТУ СУЧАСНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ПРЕДМЕТІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ І РЕСПУБЛІКИ ПОЛЬЩА

Автор(и)

  • Natalia Yevtushenko Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Ушинського http://orcid.org/0000-0002-5835-2960

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.02

Ключові слова:

учителі природничо-математичних предметів, підвищення кваліфікації вчителів, післядипломна освіта, Україна, Республіка Польща

Анотація

У статті проведено аналіз наукових досліджень з проблеми підвищення кваліфікації вчителів в Україні й Республіки Польща. Закладено основи порівняльного дослідження компонентів у теоретичній структурі систем підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України й Польщі. Зокрема, розглянуто потенціали використання інструментарію системного аналізу на рівні методології порівняльного дослідження систем підвищення кваліфікації українських і польських фахівців. Автором описано та проаналізовано різні моделі (системи) підвищення кваліфікації вчителів, що пропонуються в науковому просторі цих країн. Запропоновано провідну ідею дослідження та критерії порівняння (нормативно-цільовий; структурно-інституціональний; змістово-процесуальний; прогностично-розвивальний) систем підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті Республіки Польща.

 

Біографія автора

Natalia Yevtushenko, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Ушинського

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін та інформаційно-комунікаційних технологій в освіті, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Ушинського, Чернігів, Україна 

 

 

Посилання

Androschuk, I. M. (2018), “Management system of professional development of teachers of management departments of universities of the Republic of Poland”, Avtoref. dys. doktr. ped. nauk, Kyiv, p. 24

Byrka, V. F. (2016), “The system of professional development of teachers of natural and mathematical disciplines”, Dys. doktr. ped. nauk. Zaporizhzhia, p. 438

Hrabovs’kyj, P. P. (2016), “Development of information competence of teachers of natural and mathematical subjects in postgraduate pedagogical education”, Avtoref. dys. kand. ped. nauk, Zhytomyr, p. 24

Zhorova, I. Ya. (2015), “Development of professionalism of teachers of natural sciences in the system in the system of postgraduate education of Ukraine (1940s of the XX - beginning of the XXI century)”, Avtoref. d-ra ped. nauk, Ternopil', p. 36

Dudnyk, I. M. (2008), “Intro-duction to general systems theory”, Kyiv: Kondor, p. 205

“Encyclopedia of Education” (2008), Akademiia ped. nauk Ukrainy, Holov. red. V. H. Kremen', Kyiv: Yurinkom Inter, p. 1040

Koval’chuk, V. V., Moisieiev, L. M. (2004), “Basics of the scientific research”, Navchal'nyj posibnyk, 2-e vyd., Pererob. i dopov., Kyiv: Profesional, p. 216

“The concept of development of pedagogical education” (2018), Zatverdzheno Nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 01.07.2018 r. no. 776

Norkina, O. V. (2017), “Development of research competence of mathematics teachers by means of information and communication technologies”, Avtoref. dys. kand. ped. nauk. Uman', p. 24

Kabinet Ministriv Ukrainy (2016), “About approval of the Concept of realization of the state policy in the field of reforming of general secondary education “New Ukrainian school” for the period till 2029”, Rozporiadzhennia no. 988-r vid 14.12.2016 r., Uriadovyj kur'ier, vor 246

“About approval of the Concept of development of natural and mathematical education (STEM-education) (2020), Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 05.08.2020 no. 960-r., Uriadovyj kur'ier, no. 164

Fomits’ka, N. V. (2015), “Metho-dology of systems approach and research”, Khar'kiv: KharRI NADU “Mahistr”, p. 60

Agyei Amoah Ch., Mwinbuabu Naah A. (2020), “Pre-service teachers’ perception of online teaching and learning during the COVID-19”, American Scientific Journal of Education, vor.8, no. 10, pp. 1649–1662

Król, А., Miszke, Т. (2013), “Model systemu doskonalenia nauczycieli w Polsce”, Warszawa, p. 54

“System doskonalenia zawodowego nauczycieli w Polsce i na Ukrainie” (2013), Pod red. S. Sokolova, M. Gołdzińska, Kielce: Instytut Innowacji I Biznesu, p. 127

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-16

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІ