АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ КРАЇН ПІВНІЧНОЇ ЄВРОПИ ЩОДО МОДЕЛЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ТВОРЧИХ ПЕДАГОГІВ-ЛІДЕРІВ В УМОВАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.3.07Ключові слова:
вища педагогічна освіта, європейська система, країни Північної Європи, майбутні викладачі, модель професійної підготовки, педагог-лідер, якість підготовкиАнотація
Анотація: статтю присвячено актуальній проблемі формування «якісного» майбутнього творчого педагога-лідера в умовах вищої освіти. У центрі уваги перебуває зарубіжний досвід вищої професійної педагогічної освіти країн Північної Європи. Встановлено, що професійна робота педагогів є однією з ключових детермінант не тільки успіхів здобувачів освіти у навчанні, а й їхнього впливу на соціальний й економічний розвиток майбутньої Європи. Зроблений аналіз моделей професійної підготовки педагогічних кадрів у вищій школі країн Північної Європи дозволив виявити систему пріоритетів у професійній підготовці педагогічних кадрів. Рекомендовано зарубіжний досвід проведеного дослідження до застосування у контексті підготовки педагогів-лідерів в умовах вищої системи освіти України, сприятиме вдосконаленню процесу підготовки.
Посилання
“Eurasian Scientific Discussions: Proceedings of the 7th International Scien-tific and Practical Conference” (2022), Barselona, Ispaniia: Vydavnytstvo Barca Academy, available at: https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-eurasian-sci-entific-discussions-1-3.08.2022-goda-barselona-ispaniya-arhiv/
Zhernoklieiev, I. V. (2014), “Fun-damentals of modern development of higher pedagogical education in the Kingdom of Norway”, Pedagogical almanac, vyp. 23, pp. 104 – 110
“Foreign experience of profes¬sional training of teachers” (2017), Avshe¬niuk N. M., Diachenko L. M., Kotun K. V., Marusynets M. M., Ohiienko O. I., Sulyma O.V., Postryhach N. O., Analytical materials, Kyiv: DKS “Tsentr”, p. 83
Zaporozhchenko, Yu. H. (2007), “Education system in Ireland: methodical recommendations for the course “Compara-tive analysis of educational systems””, K.: KNU imeni Tarasa Shevchenka, p. 45
“Encyclopedia of education” (2008), Akad. ped. Nauk Ukrainy; holovnyi red. V. H. Kremen, K. Iurinkom Inter, p. 1040
Ihnatiuk, O. A. (2009), “Formation of future engineer's readiness for profes¬sional self-improvement: theory and prac¬tice”, Monograph, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 432
Romanovskyi, O., Ihnatiuk, O. (2022), “Labor market requirements and key trends in the formation of a “quality” future specialist of the second and third level of training in specialty 011 “Educational, peda-gogical sciences””, Theory and practice of social systems management. Professional edition of Ukraine, Kharkiv, no. 1, p. 3 – 16, available at: http://tipus.khpi.edu.ua/
Sysoieva, S. O., Krystopchuk, T. Ie. (2012), “Educational systems of the European Union countries: general characteristics”, Navchalnyi posibnyk; Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka, Rivne: Ovid, p. 352
“Modern science: innovations and prospects: materials of the 8th International Scientific and Practical Conference” (2022), Shvetsiia, Stokholm: Publikatsiia SSPG, available at: https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-science-innovations-and-prospects-1-3-maya-2022-goda-stokgolm-shvetsiya-arhiv/
“Modern scientific research: achievements, innovations and prospects of development: materials of the 13th International Scientific and Practical Conference” (2022), Berlin, Nimechchyna: Vydavnytstvo MDPC, available at: https://sci-conf.com.ua/xiii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-scientific-research-achievements-innovations-and-development-prospects-19-21_iyunya-2022-goda-berlin-germaniya-arhiv/
Shmotina, O. V., “Swedish model of education”, Technologies of pedagogical education. Scientific Bulletin of V.O. Sukhomlinsky MNU, v. 1.33, Pedagogical sciences, pp. 124 – 127, available at: http://mdu.edu.ua
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Ольга Ігнатюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: