АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ КРАЇН ПІВНІЧНОЇ ЄВРОПИ ЩОДО МОДЕЛЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ТВОРЧИХ ПЕДАГОГІВ-ЛІДЕРІВ В УМОВАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ольга Ігнатюк Національний технічний університет «Харківський політехнічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-5710-7752

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2022.3.07

Ключові слова:

вища педагогічна освіта, європейська система, країни Північної Європи, майбутні викладачі, модель професійної підготовки, педагог-лідер, якість підготовки

Анотація

Анотація: статтю присвячено актуальній проблемі формування «якісного» майбутнього творчого педагога-лідера в умовах вищої освіти. У центрі уваги перебуває зарубіжний досвід вищої професійної педагогічної освіти країн Північної Європи. Встановлено, що професійна робота педагогів є однією з ключових детермінант не тільки успіхів здобувачів освіти у навчанні, а й їхнього впливу на соціальний й економічний розвиток майбутньої Європи. Зроблений аналіз моделей професійної підготовки педагогічних кадрів у вищій школі країн Північної Європи дозволив виявити систему пріоритетів у професійній підготовці педагогічних кадрів. Рекомендовано зарубіжний досвід проведеного дослідження до застосування у контексті підготовки педагогів-лідерів в умовах вищої системи освіти України, сприятиме вдосконаленню процесу підготовки.

Посилання

“Eurasian Scientific Discussions: Proceedings of the 7th International Scien-tific and Practical Conference” (2022), Barselona, Ispaniia: Vydavnytstvo Barca Academy, available at: https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-eurasian-sci-entific-discussions-1-3.08.2022-goda-barselona-ispaniya-arhiv/

Zhernoklieiev, I. V. (2014), “Fun-damentals of modern development of higher pedagogical education in the Kingdom of Norway”, Pedagogical almanac, vyp. 23, pp. 104 – 110

“Foreign experience of profes¬sional training of teachers” (2017), Avshe¬niuk N. M., Diachenko L. M., Kotun K. V., Marusynets M. M., Ohiienko O. I., Sulyma O.V., Postryhach N. O., Analytical materials, Kyiv: DKS “Tsentr”, p. 83

Zaporozhchenko, Yu. H. (2007), “Education system in Ireland: methodical recommendations for the course “Compara-tive analysis of educational systems””, K.: KNU imeni Tarasa Shevchenka, p. 45

“Encyclopedia of education” (2008), Akad. ped. Nauk Ukrainy; holovnyi red. V. H. Kremen, K. Iurinkom Inter, p. 1040

Ihnatiuk, O. A. (2009), “Formation of future engineer's readiness for profes¬sional self-improvement: theory and prac¬tice”, Monograph, Kharkiv: NTU “KhPI”, p. 432

Romanovskyi, O., Ihnatiuk, O. (2022), “Labor market requirements and key trends in the formation of a “quality” future specialist of the second and third level of training in specialty 011 “Educational, peda-gogical sciences””, Theory and practice of social systems management. Professional edition of Ukraine, Kharkiv, no. 1, p. 3 – 16, available at: http://tipus.khpi.edu.ua/

Sysoieva, S. O., Krystopchuk, T. Ie. (2012), “Educational systems of the European Union countries: general characteristics”, Navchalnyi posibnyk; Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka, Rivne: Ovid, p. 352

“Modern science: innovations and prospects: materials of the 8th International Scientific and Practical Conference” (2022), Shvetsiia, Stokholm: Publikatsiia SSPG, available at: https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-science-innovations-and-prospects-1-3-maya-2022-goda-stokgolm-shvetsiya-arhiv/

“Modern scientific research: achievements, innovations and prospects of development: materials of the 13th International Scientific and Practical Conference” (2022), Berlin, Nimechchyna: Vydavnytstvo MDPC, available at: https://sci-conf.com.ua/xiii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-scientific-research-achievements-innovations-and-development-prospects-19-21_iyunya-2022-goda-berlin-germaniya-arhiv/

Shmotina, O. V., “Swedish model of education”, Technologies of pedagogical education. Scientific Bulletin of V.O. Sukhomlinsky MNU, v. 1.33, Pedagogical sciences, pp. 124 – 127, available at: http://mdu.edu.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-11

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ