АКМЕОЛОГІЧНІ ВЕКТОРИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ

Автор(и)

  • Євген Сокол Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-1370-1482
  • Олександр Пономарьов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-4698-2620

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.3.09

Ключові слова:

індустрія 4.0, кадрове забезпечення, освіта 4.0, акме, акмеологічний підхід; акмеологія управління, керівник-лідер

Анотація

Висвітлено проблематику ускладнення суспільного буття, зокрема становлення індустрії 4.0, що вимагає підготовки його кадрового забезпечення на рівні освіти 4.0 та використання інноваційних технологій управління на рівні 4.0. Обґрунтовано тезу, що належна ефективність управлінської діяльності досягається завдяки цілеспрямованому застосуванню акеологічного підходу. Наведено сенс поняття акме як найвищого рівня особистісного та професійного розвитку керівника. Розкрито роль освіти у сприянні досягненню ним акме та у формуванні лідерських якостей. Показано, що акмеологією управління вважається специфічна галузь знань, яка забезпечує успішне досягнення керівником найвищого рівня ефективності професійної управлінської діяльності.

Біографії авторів

Євген Сокол, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Доктор технічних наук, професор, член-кореспондент НАН України

Олександр Пономарьов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук, професор, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Посилання

Khodakivskyi, Ye., Yakobchuk, V., Ivaniuk, O. [et al.] (2017), “Acmeological principles of public administration”, Bulletin of Zhytomyr National Agroecological University, no. 1 (59), vol. 2, pp. 45 – 58

Antonov, V. (2011), “Cybernetic Acmeology: Technology of Human Development and Improvement”, Monograph, Kyiv: VPC “Kyiv University” , p. 290

Bok, P. (2021), “MINDFUCK. How to get rid of barriers in your head”, Translated from German, Lviv: Old Lion Publishing House, p. 232

Hladkova, V., Pozharskyi, S. (2020), “Fundamentals of acmeology”, Textbook, Lviv: Novyi Svit-2000, p. 320

Danylova, H. (2011), “Acmeology of management: innovative technologies for improving the professionalism of management personnel”, Education and management, vol. 14, part 1, pp. 31 – 42

Nikolaiesku, I. (2012), “Practical bases of acmeological development of personality in the conditions of educational and information space”, Educational and methodical manual: OIPPP, p. 54

Sokol, Ye., Ponomarov, O. (2021), “Targeted training of the elite and leaders in the conditions of a technical university”, Theory and practice of social systems management, no. 4, pp. 3 – 14

Solomka, A. (2011), “Acmeology of management: innovative technologies for improving the professionalism of management personnel”, Education and management, vol. 14, part 1, pp. 31 – 42

Binkerhoff, Robert O. (1985), “Achieving Results from Training, New Directions for Adult and Continuing Education”, San Francisco: Jossey -Bass

Cervero, Ronald M. (2010), “Effective Continuing Education for Professionals”, San Francisco: Jossey-Bass, p. 208 11. Colin, G. (1984), “Curriculum theory in adult and lifelong education”, London; Sydney: Croom Helm, p. 218

Jarvis, P., Chadwick, A. (1991), “Training Adult Educators in Western Europe”, New York: Routledge

Levine, Sarah (1989), “Promoting Adult Growth in Schools: The Promise of Professional Development”, Needham Heights, MA: Allyn and Bacon

Shahroom, A., Hussin, N. (2018), “Industrial Revolution 4.0 and Education”, International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, no. 8 (9), pp. 314 – 319

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-23

Номер

Розділ

ФІЛОСОФСЬКІ, АНТРОПОЛОГІЧНІ ТА ЗАГАЛЬНОМЕТОДИЧНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ