Методологічний аспект соціально-педагогічної діяльності

Автор(и)

  • Olena Budnyk

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

професійна діяльність учителя, соціально-педагогічна діяльність, системне пізнання світу, соціально-виховне середовище

Анотація

У статті обґрунтовано сутнісну характеристику соціально-педагогічної діяльності в методологічному аспекті на основіпринципів пізнання реальної дійсності про єдність теорії і практики, системного та діяльнісного підходів, ціннісно-смислового розуміння її результатів тощо. Запропоновано визначення соціально-педагогічної діяльності вчителя з опертям на філософсько-психологічні та соціально-педагогічні теорії діяльності.


The article grounds essential characteristics of social and pedagogical activity in meth-odological aspect based on the principles of reality cognition concerning the unity of theory and practice, system and activity approaches, value-meaningful understanding of its results etc. The author proposes the definition of social and pedagogical activity of a teacher basing on the philosophical, psychological, social and pedagogical theories of the activity.

Посилання

Аверьянов А. Н. Системное познание мира : методол. проблемы / А. Н. Аверьянов. – М. : Политиздат, 1985. – 263 с.

Актуальні проблеми соціально-педагогічної роботи: модульний курс дистанційного навчання / А. Й. Капська, О.В. Безпалько, Р.Х. Вайнола; за заг. ред. А.Й. Капської. – К., 2002. – 164 с.

Бабанский Ю. К. Избранные педагогические труды / Сост. М. Ю. Бабанский. – М. : Педагогика, 1989. – 560 с.

Безпалько О. В. Соціальна педагогіка : схеми, таблиці, коментарі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл] / О. В. Безпалько. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 208 с.

Бех В. П. Соціальна робота і формування громадянського суспільства : монографія / В. П. Бех, М. П. Лукашевич, М. В. Туленков ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – 599 с.

Васянович Г. П. Вибрані твори : в 5-ти т. - Т. 2 : Морально-правова відповідальність педагога (те-оретико-методологічний аспект) : монографія. – Львів: Сполом, 2010. – 356 с.

Васянович Г. П. Вибрані твори : в 5-ти т. Т. 3: Педагогічна етика : навчальний посіб-ник. – Львів: Сполом, 2010. – 420 с.

Васянович Г. Моральні проблеми педагогічної діяльності / Г. Васянович // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. – Вип. 3. – Київ-Полтава, 2012. – С. 99–111.

Гончаренко С. У. Методологія // Енциклопедія осві-ти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В.Г. Кремень. – К: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Гончаренко С. Український педагогічний словник / Семен Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.

Звєрєва І. Д. Сучасні парадигми соціальної педагогіки / І Д. Звєрєва // Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук. пр. до 15-річчя АПН України у 5 т. Т. 1. Теорія та історія педагогіки. – К. : Педагогічна думка, 2007. – С. 87–95.

Зміст і сутність педагогічної діяльності : навч. посібник / О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов, С. М. Пазиніч та ін. – Харків : НТУ “ХПГ”, 2007. – 228 с.

Зязюн І. А. Наука і мистецтво педагогічної дії / І. А. Зязюн // Профе-сійна освіта : педагогіка і психологія. Польсько-український, україно-польський жур-нал / за ред. Т. Левовицького, В. Зязюна, І. Вільш, Н. Ничкало. – Ченстохова-Київ, 2001. – № 5. – С. 357–380.

Зязюн І. Педагогічна психологія чи психологічна педаго-гіка?! / Іван Зязюн // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. – Вип. 3. – Київ–Полтава, 2012. – С. 20-37.

Карпенко О. Г. Професійна підготовка соціальних праці-вників в умовах університетської освіти : науково-методичний та організаційно-технологічний аспекти : монографія / О. Г. Карпенко / за ред. С. Я. Харченко. – Дрого-бич : Коло, 2007. – 374 с.

Краевский В. В. Методология педагогики: пособие для пе-дагогов-исследователей / В. В. Краевский. – Чебоксары: Изд-во Чуваш. ун-та, 2001. – 244 с.

Кремень В. Г. Інноваційні аспекти освітньої діяльності / В. Г. Кремень // Тео-рія і практика управління соціальними системами // Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків : НТУ “ХПІ”, 2013. - № 1. – С.7-13.

Морозова О .П. Актуализация ценностно-смысловых аспектов профессиональной деятельности учите-ля / О.П. Морозова // Педагогика. – 2002. – № 1. – С. 61-68.

Пальшкова І. О. Форму-вання професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя початкової школи : практико-орієнтований підхід : автореф... д-ра пед. наук: 13.00.04 / І. О. Пальшкова. – Одеса, 2009. – 45 с.

Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін. ; за ред. І. А. Зязюна. – 2-е вид. – К. : Вища школа, 2004. – 422 с.

Российская педагогическая энциклопедия : в 2 т. - Т. 2. / под ред. В. В. Давыдова. – М. : Большая Российская энциклопедия, 1999. – 672 с.

Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності : навчальний посібник / В. А. Семиченко. – К. : Вища школа, 2004. – 335 с.

Сисоєва С. О. Педагогічна твор-чість учителя: визначення, теоретична модель, функції підготовки / С. О. Сисоєва // Педагогіка і психологія. – 1998. – № 2.– С. 161–173.

Скульський Р. П. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної творчості : монографія / Р. П. Скульський. – К. : Вища школа, 1992. – 135 с.

Философский энциклопедический словарь. – М. : ИНФРА-М, 1998. – 576 с.

Шевців З. М. Основи соціально-педагогічної діяльності : навч. посібник / З. М. Шевців. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 248 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-03-01

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ