Методологічний аспект соціально-педагогічної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
професійна діяльність учителя, соціально-педагогічна діяльність, системне пізнання світу, соціально-виховне середовищеАнотація
У статті обґрунтовано сутнісну характеристику соціально-педагогічної діяльності в методологічному аспекті на основіпринципів пізнання реальної дійсності про єдність теорії і практики, системного та діяльнісного підходів, ціннісно-смислового розуміння її результатів тощо. Запропоновано визначення соціально-педагогічної діяльності вчителя з опертям на філософсько-психологічні та соціально-педагогічні теорії діяльності.
The article grounds essential characteristics of social and pedagogical activity in meth-odological aspect based on the principles of reality cognition concerning the unity of theory and practice, system and activity approaches, value-meaningful understanding of its results etc. The author proposes the definition of social and pedagogical activity of a teacher basing on the philosophical, psychological, social and pedagogical theories of the activity.
Посилання
Аверьянов А. Н. Системное познание мира : методол. проблемы / А. Н. Аверьянов. – М. : Политиздат, 1985. – 263 с.
Актуальні проблеми соціально-педагогічної роботи: модульний курс дистанційного навчання / А. Й. Капська, О.В. Безпалько, Р.Х. Вайнола; за заг. ред. А.Й. Капської. – К., 2002. – 164 с.
Бабанский Ю. К. Избранные педагогические труды / Сост. М. Ю. Бабанский. – М. : Педагогика, 1989. – 560 с.
Безпалько О. В. Соціальна педагогіка : схеми, таблиці, коментарі : навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл] / О. В. Безпалько. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 208 с.
Бех В. П. Соціальна робота і формування громадянського суспільства : монографія / В. П. Бех, М. П. Лукашевич, М. В. Туленков ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – 599 с.
Васянович Г. П. Вибрані твори : в 5-ти т. - Т. 2 : Морально-правова відповідальність педагога (те-оретико-методологічний аспект) : монографія. – Львів: Сполом, 2010. – 356 с.
Васянович Г. П. Вибрані твори : в 5-ти т. Т. 3: Педагогічна етика : навчальний посіб-ник. – Львів: Сполом, 2010. – 420 с.
Васянович Г. Моральні проблеми педагогічної діяльності / Г. Васянович // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. – Вип. 3. – Київ-Полтава, 2012. – С. 99–111.
Гончаренко С. У. Методологія // Енциклопедія осві-ти / Акад. пед. наук України ; головний ред. В.Г. Кремень. – К: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Гончаренко С. Український педагогічний словник / Семен Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
Звєрєва І. Д. Сучасні парадигми соціальної педагогіки / І Д. Звєрєва // Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук. пр. до 15-річчя АПН України у 5 т. Т. 1. Теорія та історія педагогіки. – К. : Педагогічна думка, 2007. – С. 87–95.
Зміст і сутність педагогічної діяльності : навч. посібник / О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов, С. М. Пазиніч та ін. – Харків : НТУ “ХПГ”, 2007. – 228 с.
Зязюн І. А. Наука і мистецтво педагогічної дії / І. А. Зязюн // Профе-сійна освіта : педагогіка і психологія. Польсько-український, україно-польський жур-нал / за ред. Т. Левовицького, В. Зязюна, І. Вільш, Н. Ничкало. – Ченстохова-Київ, 2001. – № 5. – С. 357–380.
Зязюн І. Педагогічна психологія чи психологічна педаго-гіка?! / Іван Зязюн // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. – Вип. 3. – Київ–Полтава, 2012. – С. 20-37.
Карпенко О. Г. Професійна підготовка соціальних праці-вників в умовах університетської освіти : науково-методичний та організаційно-технологічний аспекти : монографія / О. Г. Карпенко / за ред. С. Я. Харченко. – Дрого-бич : Коло, 2007. – 374 с.
Краевский В. В. Методология педагогики: пособие для пе-дагогов-исследователей / В. В. Краевский. – Чебоксары: Изд-во Чуваш. ун-та, 2001. – 244 с.
Кремень В. Г. Інноваційні аспекти освітньої діяльності / В. Г. Кремень // Тео-рія і практика управління соціальними системами // Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків : НТУ “ХПІ”, 2013. - № 1. – С.7-13.
Морозова О .П. Актуализация ценностно-смысловых аспектов профессиональной деятельности учите-ля / О.П. Морозова // Педагогика. – 2002. – № 1. – С. 61-68.
Пальшкова І. О. Форму-вання професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя початкової школи : практико-орієнтований підхід : автореф... д-ра пед. наук: 13.00.04 / І. О. Пальшкова. – Одеса, 2009. – 45 с.
Педагогічна майстерність : підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін. ; за ред. І. А. Зязюна. – 2-е вид. – К. : Вища школа, 2004. – 422 с.
Российская педагогическая энциклопедия : в 2 т. - Т. 2. / под ред. В. В. Давыдова. – М. : Большая Российская энциклопедия, 1999. – 672 с.
Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності : навчальний посібник / В. А. Семиченко. – К. : Вища школа, 2004. – 335 с.
Сисоєва С. О. Педагогічна твор-чість учителя: визначення, теоретична модель, функції підготовки / С. О. Сисоєва // Педагогіка і психологія. – 1998. – № 2.– С. 161–173.
Скульський Р. П. Підготовка майбутніх учителів до педагогічної творчості : монографія / Р. П. Скульський. – К. : Вища школа, 1992. – 135 с.
Философский энциклопедический словарь. – М. : ИНФРА-М, 1998. – 576 с.
Шевців З. М. Основи соціально-педагогічної діяльності : навч. посібник / З. М. Шевців. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 248 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: