Дослідницька культура майбутнього інженера-педагога в контексті гуманізації вищої професійної освіти

Автор(и)

  • Victoriia Kovalska Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків,

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

професійна освіта, дослідницька культура, інженери-педагоги, функції, структурні компоненти

Анотація

У статті наведено результати наукової роботи щодо визначення поняття дослідницької культури майбутнього інженера-педагога, її функцій та структурних компонентів. Визначено поняття культура, культура особистості, професійна культура, дослідницька культура фахівця, дослідницька культура майбутнього інженера-педагога та встановлено співвідношення обсягів цих понять. Виокремлено структурні компоненти дослідницької культури майбутнього інженера-педагога, а саме: мотиваційно-ціннісний (усвідомлення студентами мети і завдань дослідницької культури, професійних мотивів, ціннісних орієнтацій), когнітивний (система предметних знань (інженерних та педагогічних) та знань щодо організації та здійснення інженерних та педагогічних досліджень), діяльнісний (сукупність аналітичних, прогностичних, інформаційних, організаційних та комунікативних умінь і навичок реалізації інженерних й педагогічних досліджень), рефлексивно-оцінний (рефлексія, самооцінка, прогнозування власного розвитку). Встановлено функції дослідницької культури майбутнього інженера-педагога, серед яких виокремлено креативну, імперативну, адаптивну, розвивальну, та таку, що модулює і формує.


The results of scientific work on the definition of research culture of future engineers-teachers, its functions and structural components аге presents in this article. The concepts of "culture", "culture of personality", "professional culture", "culture specialist research", "research culture of the future engineer-teacher" and set volume ratio of these concepts. The structural components of the research culture of future engineers-teachers, namely motivational-value (the awareness of students goals and objectives of the research culture, professional motives, value orientations), cognitive (the system of subject knowledge (engineers and teachers) and knowledge of the organization and implementation of engineering and pedagogical research), activity (a set of analytical and forecasting, information, organizational and communicative skills of the implementation of engineering and pedagogical studies), reflection-evaluation (reflection, self-assessment, forecasting its development). Installed functions of research culture of the future engineer-teacher, among which are the creative, peremptory, adaptive, developing, modeling, shaping functions.

Біографія автора

Victoriia Kovalska, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики професійного навчання, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків

Посилання

Филocoфcкий энциклoпeдичecкий cлoвapь / [пoд peд. Б. М. Пpoкoфьeвa]. – М.: БCЭ, 1997. – 300 c.

Проблема визначення культури// Матвєєва, Людмила Леонідівна. Ку-льтурологія [Текст] : курс лекцій: Навч. посібник для студ. вищих навч. закл. / Л. Л. Матвєєва. - К. : Либідь, 2005. - 512 с.

Газман О.С. Базовая культура личности: Теоре-тические и методические проблемы / О.С.Газман. – М., 1989. – 150 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-08-01

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ