ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ЯК НЕОБХІДНОГО АСПЕКТУ ЛІДЕРСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНІХ НЖЕНЕРІВ

Автор(и)

  • Tetiana Gura Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна
  • Iryna Ripko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”,

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

лідерська позиція, організаторська діяльність студентів, педагогічні умови, навчально-виховний процес у технічних університетах, формування організаційних здібностей майбутніх інженерів

Анотація

Розглядається організаторська діяльність студентів як найбільш ефективний спосіб для висунення особистості на лідерські позиції. Проблема форму-вання організаційних здібностей досліджується на прикладі групи аспірантів Націона-льного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”. У статті пропонуються педагогічні умови для формування організаційних здібностей у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі технічного університету. Стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності формування організаційних здібнос-тей як необхідного аспекту лідерської позиції у майбутніх інженерів.

Біографії авторів

Tetiana Gura, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

кандидат педагогічних наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами

Iryna Ripko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

здобувач, інженер, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами

Посилання

Гура Т.В. Розвиток комунікативних та організаційних здібностей студентів електромашинобудівних спеціальностей в умовах НТУ “ХПІ” / Т.В. Гура // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. - За-поріжжя. – 2007. - Вип. 44. – С. 154-158. 2. Жеребова Н.С. Лидерство в малых группах как объект социально-психологического исследования / Н.С. Жеребова // Руководство и лидерство. - Л.: 1973. - С. 54-63. 3. Зорина А.В. Формирование лидерских качеств у студентов в вузе: результаты эксперимента [Електронний ресурс]: Известия ВГПУ, - 2009. - №1. - С. 126-129. Ре-жим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-liderskih-kachestv-u-studentov-v-vuze-rezultaty-eksperimenta#ixzz3Rdl9lE8H 4. Ігнатюк О.А. Формування готовності майбутнього інженера до професійно-го самовдосконалення: теорія і практика: монографія / О.А. Ігнатюк. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2009. – 432 с. 5. Інтеграція в європейський освітній простір: здобутки, проблеми, перспекти-ви: Монографія / За заг. ред. Ф.Г. Ващука. – Ужгород: ЗакДУ, 2011. – 560 с. 6. Мальована С.П. Методичні рекомендації з розвитку лідерських компетенцій / С.П.Мальована, І.Г.Родченко, А.П.Костирко; Донецьк: Донецький обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, ор-ганів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, 2012. – 32 с. 7. Підбуцька Н. В. Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника: автореф. дис. канд. пед. наук / Н.В. Підбуцька; Вінниця. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. − Вінниця, 2008. – 20 c. 8. Резнік С. М. Формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інжене-рів у вищих технічних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук / С. М. Резнік; Інститут професійно-технічної освіти АПН України. − К., 2007. − 20 с. 9. Ріпко І.В. Дослідження лідерських якостей у студентів технічних університе-тів: результати експерименту //Педагогіка формування творчої особистості у вищий і загальноосвітній школі: Зб. наук. праць. – Вип. 40 (93). – Запоріжжя: Класичний при-ватний університет, 2015. - С. 481-487. 10. Романовський О. Г. Підготовка майбутніх інженерів до управлінської дія-льності: монографія / О. Г. Романовський. – Харків: Основа, 2001. – 311 с. 11. Романовський О. Г. Типологія лідерства: метод. посібник з курсу “Психоло-гія управління” / О.Г. Романовський, О.С. Пономарьов, К.В. Баженов, О.А. Ігнатюк; – Харків: ХДПУ, 2000. – 28 с. 12. Товажнянський Л.Л. Концепція формування гуманітарно-технічної еліти в НТУ “ХПІ” та шляхи її реалізації: навчально-методичний посібник / Л.Л. Товажнянский, О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов. - Харків: НТУ “ХПІ”, 2004. – 416 с. 13. Фоміна М.В. Структурування змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх інженерів машинобудівного профілю: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.В. Фоміна; Вінниця держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. − Вінниця, 2005. – 20 с. 14. Уманский Л.И. Поэтапное развитие группы как коллектива/ Л.И.Уманский //Коллектив и личность. - М.: Изд-во “Наука”, 1975. - С. 77-87.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-02-01

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНІВ ЛІДЕРСТВА, УПРАВЛІННЯ ТА РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ОБ’ЄКТА