ФОРМУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ЯК НЕОБХІДНОГО АСПЕКТУ ЛІДЕРСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНІХ НЖЕНЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
лідерська позиція, організаторська діяльність студентів, педагогічні умови, навчально-виховний процес у технічних університетах, формування організаційних здібностей майбутніх інженерівАнотація
Розглядається організаторська діяльність студентів як найбільш ефективний спосіб для висунення особистості на лідерські позиції. Проблема форму-вання організаційних здібностей досліджується на прикладі групи аспірантів Націона-льного технічного університету “Харківський політехнічний інститут”. У статті пропонуються педагогічні умови для формування організаційних здібностей у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі технічного університету. Стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності формування організаційних здібнос-тей як необхідного аспекту лідерської позиції у майбутніх інженерів.Посилання
Гура Т.В. Розвиток комунікативних та організаційних здібностей студентів електромашинобудівних спеціальностей в умовах НТУ “ХПІ” / Т.В. Гура // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: Зб. наук. пр. - За-поріжжя. – 2007. - Вип. 44. – С. 154-158. 2. Жеребова Н.С. Лидерство в малых группах как объект социально-психологического исследования / Н.С. Жеребова // Руководство и лидерство. - Л.: 1973. - С. 54-63. 3. Зорина А.В. Формирование лидерских качеств у студентов в вузе: результаты эксперимента [Електронний ресурс]: Известия ВГПУ, - 2009. - №1. - С. 126-129. Ре-жим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-liderskih-kachestv-u-studentov-v-vuze-rezultaty-eksperimenta#ixzz3Rdl9lE8H 4. Ігнатюк О.А. Формування готовності майбутнього інженера до професійно-го самовдосконалення: теорія і практика: монографія / О.А. Ігнатюк. – Харків: НТУ “ХПІ”, 2009. – 432 с. 5. Інтеграція в європейський освітній простір: здобутки, проблеми, перспекти-ви: Монографія / За заг. ред. Ф.Г. Ващука. – Ужгород: ЗакДУ, 2011. – 560 с. 6. Мальована С.П. Методичні рекомендації з розвитку лідерських компетенцій / С.П.Мальована, І.Г.Родченко, А.П.Костирко; Донецьк: Донецький обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, ор-ганів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій, 2012. – 32 с. 7. Підбуцька Н. В. Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника: автореф. дис. канд. пед. наук / Н.В. Підбуцька; Вінниця. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. − Вінниця, 2008. – 20 c. 8. Резнік С. М. Формування управлінських умінь і навичок у майбутніх інжене-рів у вищих технічних навчальних закладах: автореф. дис... канд. пед. наук / С. М. Резнік; Інститут професійно-технічної освіти АПН України. − К., 2007. − 20 с. 9. Ріпко І.В. Дослідження лідерських якостей у студентів технічних університе-тів: результати експерименту //Педагогіка формування творчої особистості у вищий і загальноосвітній школі: Зб. наук. праць. – Вип. 40 (93). – Запоріжжя: Класичний при-ватний університет, 2015. - С. 481-487. 10. Романовський О. Г. Підготовка майбутніх інженерів до управлінської дія-льності: монографія / О. Г. Романовський. – Харків: Основа, 2001. – 311 с. 11. Романовський О. Г. Типологія лідерства: метод. посібник з курсу “Психоло-гія управління” / О.Г. Романовський, О.С. Пономарьов, К.В. Баженов, О.А. Ігнатюк; – Харків: ХДПУ, 2000. – 28 с. 12. Товажнянський Л.Л. Концепція формування гуманітарно-технічної еліти в НТУ “ХПІ” та шляхи її реалізації: навчально-методичний посібник / Л.Л. Товажнянский, О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов. - Харків: НТУ “ХПІ”, 2004. – 416 с. 13. Фоміна М.В. Структурування змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх інженерів машинобудівного профілю: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / М.В. Фоміна; Вінниця держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. − Вінниця, 2005. – 20 с. 14. Уманский Л.И. Поэтапное развитие группы как коллектива/ Л.И.Уманский //Коллектив и личность. - М.: Изд-во “Наука”, 1975. - С. 77-87.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: