КОРПОРАТИВНІ СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ОБ’ЄКТ УПРАВЛЯННЯ ОСВІТНЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ СИСТЕМИ

Автор(и)

  • Valerii Bykov Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України; Україна, Ukraine
  • Svitlana Lytvynova Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України; Україна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

управління освітньою соціальною системою, об’єкт управління, корпоративна соціальна мережа, особливості управляння об’єктом освітньої соціальної системи

Анотація

Розглянуто особливості управління об’єктом освітньої соціальної системи, уточнено термінологічний апарат, узагальнено види, типи, складові управління освітніми соціальними системами. За результатами аналізу науково-методичної літератури було визначено чинники, що впливають на функціонування освітньої соціальної системи, обґрунтовано використання корпоративної соціальної мережі як об’єкту управління. У роботі розкрито мету та особливості використання корпоративних соціальних мереж, здійснено класифікацію, визначено їх потенціал для використання в управлянні  освітньою соціальною системою.

Біографії авторів

Valerii Bykov, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України; Україна

доктор технічних наук, професор

Svitlana Lytvynova, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України; Україна

кандидат педагогічних наук, с.н.с.

Посилання

Букалов А. В. Интегральный тип информационного метаболизма США / А. В. Букалов // Соционика, ментология и психология личности. – 1998. – № 5. – С. 20-25.

Капра Ф. Паутина жизни. Новое научное понимание живых систем / Ф. Капра ; пер. с англ. под ред. В. Г. Трилиса. – М. : "София", 2003. – 336 с.

Кравцов С. О. Професійні групи як соціальна система: проблеми інтеракції / С. О. Кравцов // Український соціум. – 2013. – № 1(44). – С. 141-156

Круль А. С. Социологические исследования информационных структур социаль-ных систем / А. С. Круль // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Общественные науки. – 2009. – № 4 (12). – С. 98-106.

Литвинова С.Г. Компонентна модель хмаро орієнтованого навчального сере-довища загальноосвітнього навчального закладу / Світлана Григорівна Литвинова // Науковий вісник. – Випуск 35. – Серія: Педагогіка. Соціальна робота. – Ужгород: УЖНУ, 2015. – С. 99-107.

Литвинова С. Г. Мережа як засіб формування ІКТ-компетентностей вчителів-предметників / Світлана Григорівна Литвинова // Засоби і технології сучасного нав-чального середовища : матеріали VІІ Міжнар. наук.-практ. конф. – К., 2011. – С. 118-119.

Литвинова С.Г. Поняття та основні характеристики хмаро орієнтованого навчального середовища середньої школи [Електронний ресурс] / С. Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання, 2014. – №2 (40). – С. 26-41 – Режим досту-пу: http://journal.iitta.gov.ua. – Текст з екрана.

Луман Н. Что такое коммуникация? – [Електронній ресурс] / Н. Луман. – Ре-жим доступу: http://www.soc.pu.ru/ publications/pts/luman_3.shtml – Текст з екрана.

Луман Н. Реальность массмедиа / Н. Луман ; пер. с нем. А. Ю. Антоновского. — М.: Праксис, 2005. — 256 с.

Пінчук О.П. Історико-аналітичний огляд розвитку соціальних мережних технологій і перспектив їх використання у навчанні [Електронний ресурс] / О. П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання, 2015. – №4 (48). – С. 14-34. – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua – Текст з екрана.

Скуратівський В. А. Трансформація державного управління в сфері соціогу-манітарного розвитку суспільства / В. А. Скуратівський // Проблеми трансформації си-стеми державного управління в умовах політичної реформи : матеріали щоріч. наук.-практ. конф. за міжнар. участю. - К. : Вид-во НАДУ, 2006. - С. 196-198.

Тимошко Г. М. Сутність поняття «управління» та «менеджмент» в педа-гогічній теорії і практиці [Електронний ресурс] / Г. М. Тимошко // Теорія та методика управління освітою, 2011. – № 7. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ttmuo/2011_7/13.pdf. – Текст з екрана.

Хабермас Ю. Моральное сознание и коммуникативное действие: пер. с нем. / Ю. Хабермас. – СПб.: Наука, 2000. – 380 c.

Хуторской А. В. Метапредметное содержание в стандартах нового поколе-ния / А. В. Хуторской // Школьные технологии. – 2012. – № 4. – С. 36-47.

Цетина К. К. Объектная социальность: общественные отношения в пост-социальных обществах знания / К. К. Цетина // Журнал социологии и социальной ан-тропологи. – 2002. – Т. 5 (1). – С. 101–124.

Щоголєва Л. О. Стратегічне управління освітнім закладом як соціальною системою / Л. О. Щоголєва, В. С. Вознюк // Нова педагогічна думка. – 2014. – № 2. – С. 237-240.

Bruckman A. Programming for Fun: MUDs as a Context for Collaborative Learn-ing. // Recreating the Revolution. Proceedings of the Annual National Educational Computing Conference (15th, Boston, Massachusetts, June 13-15), 1994. P. 141-146.

Engestrom J. Why some social network services work and others don’t (Or: the case for object-centered sociality, April 13th). – 2005. – Режим доступу: http://www.zengestrom.com/blog/2005/04/why-some-social-network-services-work-and-others-dont-or-the-case-for-object-centered-sociality.html. – Текст з екрана.

Cetina Knorr K. (1997). Sociality with objects: social relations in postsocial knowledge societies. Theory, culture & society, 14(4), P. 1-30. http://www.ecsocman.edu.ru/db/msg/114675.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-01

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ І ЗАСОБИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ