МОДЕЛЮВАННЯ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОГО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ІНЖЕНЕРА-МЕХАНІКА В УМОВАХ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.20998/%25xКлючові слова:
професійна підготовка майбутніх інженерів-механіків, навчальний процес, професійне мислення інженерів-механіків, модель формування професійного мисленняАнотація
У статті схарактеризовано змістовні компоненти цілеспрямовано-го формування професійного мислення майбутнього інженера механіка. Зазначено, що їх застосування у педагогічному процесі спрямоване на підвищення ефективності ви-рішення професійних задач та самореалізації особистості у життєвому просторі. Визначено найважливіші ознаки та розкрито сутність змістовних компонентів фор-мування професійного мислення майбутнього інженера-механіка. Наголошується, що успішна реалізація компонентів сприятиме професійному й особистісному становлен-ню майбутнього інженера-механіка.Посилання
Бех, І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку / І. Д. Бех. – К.: Ака-демвидав, 2012. – 256 с. (обычно точка в конце не ставится, за исключением если за-канчивается на сокращенном слове (например «посіб.») 2. Брушлинский А. В. Мышление: процесс, деятельность, общение / А. В. Брушлинский. – М.: “Наука”, 1982. – 287 с. 3. Гончаренко, С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с. 4. Гура, Т. Є. Психологія розвитку професійного мислення у майбутніх пси-хологів у процесі фахової підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. психолог. наук : спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Т. Є. Гура. – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – 44 с. 5. Ігнатюк О. А., Панченко О. І. Проблеми професійної підготовки майбут-ніх інженерів-механіків авіаційного профілю в умовах вищої школи /О. А. Ігнатюк, О. І. Панченко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: зб. наук. праць; за ред. О. Е. Коваленко: Укр. Інж.-пед. акад.– Харків: УІПА, 2014. – № 42-43. – С. 7-12. 6. Ігнатюк, О. А. Формування готовності майбутнього інженера до профе-сійного самовдосконалення: теорія і практика: монографія / О. А. Ігнатюк. – Харків : НТУ “ХПІ”, 2009. – 432 с. 7. Мещанінов, О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Ук-раїні : монографія / О. П. Мєщанінов . – Миколаїв : вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2005. – 460 с. 8. Педагогічні умови формування професійного мислення майбутніх інженерів-механіків / О. І. Панченко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загаль-ноосвітній школах: зб. наук. праць; за ред. Т. І. Сущенко. – З. : КПУ, 2015. – № 40 (93). – С. 241-249. 9. Підготовка конкурентоспроможної управлінської гуманітарно-технічної елі-ти: монографія / О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов, Т. В. Гура та ін.; за ред. О. Г. Ро-мановського та О. С. Пономарьова. – Х. : НТУ “ХПІ” : Савчук О. О., 2014. – 324 с. 10. Пономарьов, О. С. Моделювання діяльності фахівця: підручник / О. С. По-номарьов, О. М. Касьянова. – Х. : НТУ “ХПІ” : ФОП Тагаєв П.О., 2011. – 236 с. 11. Про затвердження Довідника кваліфікаційних характеристик професій пра-цівників закон України: від 29 груд. 2004 р. №336 // [Електронний ресурс]: – Режим дос-тупу: http://www.uazakon.com/big/text129/pg1.htm. 12. Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : постанова Каб. Мін.України від 23 лист. 2011 р. № 1341 [Електронний ресурс]: – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF 13. Резван О. О. Теоретико-методологічні засади формування професійно-рефлексивної позиції майбутніх фахівців автомобільно-дорожньої галузі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної осві-ти” / О. О. Резван. – Х: НПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016. – 44 с. 14. Розроблення освітніх програм. Методичні рекомендації / В. М. Захарченко, В. І. Луговий, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова ; за ред. В. Г. Кременя. – К. : ДП “НВЦ “Пріоритети”, 2014. – 120 с. 15. Романовський, О. Г. Підготовка майбутніх інженерів до управлінської діяль-ності : монографія / О. Г. Романовський. – Х: Основа, 2001. – 324 16. Сущенко Л. О. Модель організації науково-дослідної роботи майбутніх педа-гогів, спрямована на розв’язання професійних завдань / Л. О. Сущенко // Педагогіка фор-мування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць; за ред. Т. І. Сущенко. – Запоріжжя : КПУ, 2015. – № 44. – С. 305-318. 17. Щедровицкий, Г. П. Мышление. Понимание. Рефлексия. / Г. П. Щедрови-цкий. – М. : Наследие ММК, 2005. – 800 с. 18. Panchenko О. The explication of professional thinking of the future mechanical engineers // European Journal of Education and Applied Psychology, “East West” Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna, 2015. – №4. – С . 10-17. 19. The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Indus-trial Revolution [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: