МОДЕЛЮВАННЯ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОГО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ІНЖЕНЕРА-МЕХАНІКА В УМОВАХ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Olga Ignatyuk Харківський національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна
  • Oksana Panchenko Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Україна

DOI:

https://doi.org/10.20998/%25x

Ключові слова:

професійна підготовка майбутніх інженерів-механіків, навчальний процес, професійне мислення інженерів-механіків, модель формування професійного мислення

Анотація

У статті схарактеризовано змістовні компоненти цілеспрямовано-го формування професійного мислення майбутнього інженера механіка. Зазначено, що їх застосування у педагогічному процесі спрямоване на підвищення ефективності ви-рішення професійних задач та самореалізації особистості у життєвому просторі. Визначено найважливіші ознаки та розкрито сутність змістовних компонентів фор-мування професійного мислення майбутнього інженера-механіка. Наголошується, що успішна реалізація компонентів сприятиме професійному й особистісному становлен-ню майбутнього інженера-механіка.

Біографії авторів

Olga Ignatyuk, Харківський національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Доктор педагогічних наук, професор, кафедра педагогіки і психології управління
соціальними системами ім. акад. І.А. Зязюна, Національний технічний університет
“Харківський політехнічний інститут”, Україна

Oksana Panchenko, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”

Аспірантка, кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами
ім. акад. І.А. Зязюна, Національний технічний університет
“Харківський політехнічний інститут”, Україна

Посилання

Бех, І. Д. Особистість у просторі духовного розвитку / І. Д. Бех. – К.: Ака-демвидав, 2012. – 256 с. (обычно точка в конце не ставится, за исключением если за-канчивается на сокращенном слове (например «посіб.») 2. Брушлинский А. В. Мышление: процесс, деятельность, общение / А. В. Брушлинский. – М.: “Наука”, 1982. – 287 с. 3. Гончаренко, С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 376 с. 4. Гура, Т. Є. Психологія розвитку професійного мислення у майбутніх пси-хологів у процесі фахової підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. психолог. наук : спец. 19.00.07 “Педагогічна та вікова психологія” / Т. Є. Гура. – Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – 44 с. 5. Ігнатюк О. А., Панченко О. І. Проблеми професійної підготовки майбут-ніх інженерів-механіків авіаційного профілю в умовах вищої школи /О. А. Ігнатюк, О. І. Панченко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: зб. наук. праць; за ред. О. Е. Коваленко: Укр. Інж.-пед. акад.– Харків: УІПА, 2014. – № 42-43. – С. 7-12. 6. Ігнатюк, О. А. Формування готовності майбутнього інженера до профе-сійного самовдосконалення: теорія і практика: монографія / О. А. Ігнатюк. – Харків : НТУ “ХПІ”, 2009. – 432 с. 7. Мещанінов, О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Ук-раїні : монографія / О. П. Мєщанінов . – Миколаїв : вид-во МДГУ ім. П. Могили, 2005. – 460 с. 8. Педагогічні умови формування професійного мислення майбутніх інженерів-механіків / О. І. Панченко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загаль-ноосвітній школах: зб. наук. праць; за ред. Т. І. Сущенко. – З. : КПУ, 2015. – № 40 (93). – С. 241-249. 9. Підготовка конкурентоспроможної управлінської гуманітарно-технічної елі-ти: монографія / О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов, Т. В. Гура та ін.; за ред. О. Г. Ро-мановського та О. С. Пономарьова. – Х. : НТУ “ХПІ” : Савчук О. О., 2014. – 324 с. 10. Пономарьов, О. С. Моделювання діяльності фахівця: підручник / О. С. По-номарьов, О. М. Касьянова. – Х. : НТУ “ХПІ” : ФОП Тагаєв П.О., 2011. – 236 с. 11. Про затвердження Довідника кваліфікаційних характеристик професій пра-цівників закон України: від 29 груд. 2004 р. №336 // [Електронний ресурс]: – Режим дос-тупу: http://www.uazakon.com/big/text129/pg1.htm. 12. Про затвердження Національної рамки кваліфікацій : постанова Каб. Мін.України від 23 лист. 2011 р. № 1341 [Електронний ресурс]: – Режим доступу: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF 13. Резван О. О. Теоретико-методологічні засади формування професійно-рефлексивної позиції майбутніх фахівців автомобільно-дорожньої галузі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.04 “Теорія і методика професійної осві-ти” / О. О. Резван. – Х: НПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016. – 44 с. 14. Розроблення освітніх програм. Методичні рекомендації / В. М. Захарченко, В. І. Луговий, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова ; за ред. В. Г. Кременя. – К. : ДП “НВЦ “Пріоритети”, 2014. – 120 с. 15. Романовський, О. Г. Підготовка майбутніх інженерів до управлінської діяль-ності : монографія / О. Г. Романовський. – Х: Основа, 2001. – 324 16. Сущенко Л. О. Модель організації науково-дослідної роботи майбутніх педа-гогів, спрямована на розв’язання професійних завдань / Л. О. Сущенко // Педагогіка фор-мування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць; за ред. Т. І. Сущенко. – Запоріжжя : КПУ, 2015. – № 44. – С. 305-318. 17. Щедровицкий, Г. П. Мышление. Понимание. Рефлексия. / Г. П. Щедрови-цкий. – М. : Наследие ММК, 2005. – 800 с. 18. Panchenko О. The explication of professional thinking of the future mechanical engineers // European Journal of Education and Applied Psychology, “East West” Association for Advanced Studies and Higher Education GmbH. Vienna, 2015. – №4. – С . 10-17. 19. The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Indus-trial Revolution [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ІННОВАЦІЙНІ ПАРАДИГМИ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У КОНТЕКСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ