ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Валентин Кобець Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0003-3513-5952
  • Валентина Михайличенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-7390-5319

DOI:

https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.3.04

Ключові слова:

готовність до професійної діяльності, майбутні менеджери, структурні компоненти, методи діагностування, рівні сформованості, підготовка

Анотація

Розглянуто зміст поняття “готовність до професійної діяльності” (далі в тексті – ГПД), дано структурній аналіз її компонентів (ціннісно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, особистісний, комунікативний). Проведено педагогічний експеримент вивчення готовності майбутнього менеджера до професійної діяльності. Розкрито зміст діагностичних методів, які використовувані під час проведення експериментальної роботи, висвітлена їх роль в процесі навчання. В основу діагностування покладено критерії, показники та відповідні їм рівні сформованості ГПД, що дає можливість скласти більш об'єктивну картину наявного стану досліджуваної проблеми. Зроблено аналіз динаміки структурних компонентів ГПД у процесі експерименту, вивчені педагогічні умови, які допомагають активізувати процес підготовки студентів.
Діагностування структурних компонентів ГПД істотно активізує педагогічну співпрацю викладачів із студентами. Це процес їх соціально-психологічної взаємодії, спрямований на формування сприятливих умов для самопізнання, саморозвитку і самовдосконалення особистості.

Біографії авторів

Валентин Кобець, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Валентина Михайличенко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат філософських наук, доцент, професор кафедри педагогіки і психології управління соціальними системами ім. академіка І. Зязюна

Посилання

Standard of higher education of the first (bachelor’s) level of knowledge 07 “Management and Administration”, specialty 073 “Management” (2018), K.: Ministry of Education and Science of Ukraine, p. 14

Romanyuk, S., Rusnak, I., et al. (2022), “Competence-Based Readiness of Future Teachers to Professional Activity in Educational Institutions”, Journal of Curric-ulum and Teaching, vol. 11, no. 2, pp. 42 – 55, available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1339913.pdf. (Date of application: September 18, 2023)

Prontenko, K., Bloshchynskyi, I., et al. (2019), “Formation of Readiness of Future Physical Culture Teachers for Profes¬sional Activity”, Universal Journal of Edu¬cational Research, 7(9), pp. 1860 – 1868, DOI: 10.13189/ujer.2019.070903, available at: http://ir.polissiauniver.edu.ua/bitstream/123456789/9983/1/hrpub_2019_7_9_1860-1868.pdf. (Date of application: September 18, 2023)

Khilya, A., Kolosova, O., et al. (2020), “Psychological and Pedagogical Readiness of Students for Professional Ac-tivities in an Inclusive Environmen”, SOCI-ETY. INTEGRATION. EDUCATION, Pro-ceedings of the International Scientific Con-ference, vol. I, May 22th-23th, pp. 363 – 373, DOI: https://doi.org/10.17770/sie2020vol1.5124, available at: http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/5124/4470. (Date of application: Septem-ber 18, 2023)

Mintzberg, H. (1973), “The Nature of Managerial Work”, NY: Harper & Row,. p. 298

Mintzberg, G., Alstrend, B., Lam¬pel, J. (2000), “Schools of strategies”, Translated from English by Y. Kapturevsky, SPb.: Peter, p. 336

George, G. (2000), “Emotions and Leadership: The Role of Emotional Intelli-gence”, Human Relations, vol. 53

Baltušīte, R. (2013), “Pedagoģijas studentu gatavība profesionālai darbībai skolas vide”, The Pedagogy Studentsʼ Readi-ness for Professional Activities in the School Environment), Promocijas darbs. Jelgava, LLU, p. 184

Kalashnikova, S. (2011), “The-oretical and methodological principles of professional training of managers-leaders in the conditions of modern social transfor-mations”, Thesis of doctor of science in ped-agogy:13.00.06, Kyiv, p. 36

Kapitanets’, O. (2001), “Peda-gogical training of managers in higher technical educational institutions”, PhD the-sis inpedagogy:13.00.04, Ternopil', p. 30

Karamushka, L., Moskal’ov, M. (2011), “Psychological conditions for future managers preparing for managing changes in the organization”, Monograph, Kyiv: Prosvita, p. 226

4Klimova, A. (2013), “Content and structure of readiness of future managers for managerial activities”, Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after V. Vinnichenko, Series: Peda-gogical sciences, is. 122. pp. 160 – 168

5.Romanovskiy, O., Chebotarev, M. (2017), “Pedagogical conditions for the formation of readiness of future managers for adaptive management”,Wschodnioeuropejskie Czasopismo Naukowe (East European Scientific Journal), no. 1 (17),p. 12–6Romanovskiy, O., Mykhayly¬chenko, V., Hren, L. (2018), “Pedagogy of leadership”, Kharkiv: Styl'yzdat, p. 500

Romanovskiy, O., Mikhaili-chenko, V., Kobets, V. (2019), “Model of becoming a manager as an effective leader”, Academic science – problems and achieve-ments XXI: Proceedings of the Conference, North Charleston, 5-6 November 2019, Mor-risville, NC, USA: LuluPress, pp. 57 – 60

Vorobieva, E., Chebotaryov, M. (2016), “Formation of readiness for adaptive management in future managers in a tech¬nical university in the process of professional training”, Theory and practice of social sys¬tems management, no. 2, pp. 147–157, avail-able at: http://tipus.khpi.edu.ua/article/view/73509/68894 (Date of application: 25 July, 2023)

Hura, T. (2011), “Formation of managerial competence of graduates of elec-trical engineering specialties of technical universities”, PhD thesis in pedagogy: 13.00.04, Zaporizhzhia, p. 20

Kobets, V. (2021), “Formation of readiness of future managers for professional activities in a process of studying in a higher education institution”, Candidate of Peda¬gogical Sciences: 13.00.04, Dnipro, p. 344

. Mykhaylychenko, V., Halushchak Y., Hura T. (2020), “The role of modeling in shaping the experience of independent work of students in the process of studying at a university”, Eastern European Scientific Journal, no. 54, part 1, pp.45 – 53

Reznik, S. (2007), “Formation of managerial abilities and skills of future engi-neers in higher technical educational institu-tions”, Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.04, Kyiv, p. 271

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-23

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ