ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.20998/2078-7782.2023.3.04Ключові слова:
готовність до професійної діяльності, майбутні менеджери, структурні компоненти, методи діагностування, рівні сформованості, підготовкаАнотація
Розглянуто зміст поняття “готовність до професійної діяльності” (далі в тексті – ГПД), дано структурній аналіз її компонентів (ціннісно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, особистісний, комунікативний). Проведено педагогічний експеримент вивчення готовності майбутнього менеджера до професійної діяльності. Розкрито зміст діагностичних методів, які використовувані під час проведення експериментальної роботи, висвітлена їх роль в процесі навчання. В основу діагностування покладено критерії, показники та відповідні їм рівні сформованості ГПД, що дає можливість скласти більш об'єктивну картину наявного стану досліджуваної проблеми. Зроблено аналіз динаміки структурних компонентів ГПД у процесі експерименту, вивчені педагогічні умови, які допомагають активізувати процес підготовки студентів.
Діагностування структурних компонентів ГПД істотно активізує педагогічну співпрацю викладачів із студентами. Це процес їх соціально-психологічної взаємодії, спрямований на формування сприятливих умов для самопізнання, саморозвитку і самовдосконалення особистості.
Посилання
Standard of higher education of the first (bachelor’s) level of knowledge 07 “Management and Administration”, specialty 073 “Management” (2018), K.: Ministry of Education and Science of Ukraine, p. 14
Romanyuk, S., Rusnak, I., et al. (2022), “Competence-Based Readiness of Future Teachers to Professional Activity in Educational Institutions”, Journal of Curric-ulum and Teaching, vol. 11, no. 2, pp. 42 – 55, available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1339913.pdf. (Date of application: September 18, 2023)
Prontenko, K., Bloshchynskyi, I., et al. (2019), “Formation of Readiness of Future Physical Culture Teachers for Profes¬sional Activity”, Universal Journal of Edu¬cational Research, 7(9), pp. 1860 – 1868, DOI: 10.13189/ujer.2019.070903, available at: http://ir.polissiauniver.edu.ua/bitstream/123456789/9983/1/hrpub_2019_7_9_1860-1868.pdf. (Date of application: September 18, 2023)
Khilya, A., Kolosova, O., et al. (2020), “Psychological and Pedagogical Readiness of Students for Professional Ac-tivities in an Inclusive Environmen”, SOCI-ETY. INTEGRATION. EDUCATION, Pro-ceedings of the International Scientific Con-ference, vol. I, May 22th-23th, pp. 363 – 373, DOI: https://doi.org/10.17770/sie2020vol1.5124, available at: http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/5124/4470. (Date of application: Septem-ber 18, 2023)
Mintzberg, H. (1973), “The Nature of Managerial Work”, NY: Harper & Row,. p. 298
Mintzberg, G., Alstrend, B., Lam¬pel, J. (2000), “Schools of strategies”, Translated from English by Y. Kapturevsky, SPb.: Peter, p. 336
George, G. (2000), “Emotions and Leadership: The Role of Emotional Intelli-gence”, Human Relations, vol. 53
Baltušīte, R. (2013), “Pedagoģijas studentu gatavība profesionālai darbībai skolas vide”, The Pedagogy Studentsʼ Readi-ness for Professional Activities in the School Environment), Promocijas darbs. Jelgava, LLU, p. 184
Kalashnikova, S. (2011), “The-oretical and methodological principles of professional training of managers-leaders in the conditions of modern social transfor-mations”, Thesis of doctor of science in ped-agogy:13.00.06, Kyiv, p. 36
Kapitanets’, O. (2001), “Peda-gogical training of managers in higher technical educational institutions”, PhD the-sis inpedagogy:13.00.04, Ternopil', p. 30
Karamushka, L., Moskal’ov, M. (2011), “Psychological conditions for future managers preparing for managing changes in the organization”, Monograph, Kyiv: Prosvita, p. 226
4Klimova, A. (2013), “Content and structure of readiness of future managers for managerial activities”, Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after V. Vinnichenko, Series: Peda-gogical sciences, is. 122. pp. 160 – 168
5.Romanovskiy, O., Chebotarev, M. (2017), “Pedagogical conditions for the formation of readiness of future managers for adaptive management”,Wschodnioeuropejskie Czasopismo Naukowe (East European Scientific Journal), no. 1 (17),p. 12–6Romanovskiy, O., Mykhayly¬chenko, V., Hren, L. (2018), “Pedagogy of leadership”, Kharkiv: Styl'yzdat, p. 500
Romanovskiy, O., Mikhaili-chenko, V., Kobets, V. (2019), “Model of becoming a manager as an effective leader”, Academic science – problems and achieve-ments XXI: Proceedings of the Conference, North Charleston, 5-6 November 2019, Mor-risville, NC, USA: LuluPress, pp. 57 – 60
Vorobieva, E., Chebotaryov, M. (2016), “Formation of readiness for adaptive management in future managers in a tech¬nical university in the process of professional training”, Theory and practice of social sys¬tems management, no. 2, pp. 147–157, avail-able at: http://tipus.khpi.edu.ua/article/view/73509/68894 (Date of application: 25 July, 2023)
Hura, T. (2011), “Formation of managerial competence of graduates of elec-trical engineering specialties of technical universities”, PhD thesis in pedagogy: 13.00.04, Zaporizhzhia, p. 20
Kobets, V. (2021), “Formation of readiness of future managers for professional activities in a process of studying in a higher education institution”, Candidate of Peda¬gogical Sciences: 13.00.04, Dnipro, p. 344
. Mykhaylychenko, V., Halushchak Y., Hura T. (2020), “The role of modeling in shaping the experience of independent work of students in the process of studying at a university”, Eastern European Scientific Journal, no. 54, part 1, pp.45 – 53
Reznik, S. (2007), “Formation of managerial abilities and skills of future engi-neers in higher technical educational institu-tions”, Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.04, Kyiv, p. 271
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Валентин Кобець, Валентина Михайличенко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами: